۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۰۱۰۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آل سعود مرگ خود را در پیشرفت انقلاب اسلامی می داند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با ظهور انقلاب اسلامی ایران، آل سعود مرگ خود را در پیشرفت انقلاب می دید و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در تضاد با موجودیت خود می دانست.
حجت الاسلام محمدي عراقي

حجت الاسلام محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اجرای حکم اعدام آیت الله نمر اظهار داشت: این جنایت بزرگ ریشه در تفکر و سیاست آل سعود دارد، تفکر وهابی آل سعود بسیار خشن و انحصار طلب بوده و غیر از خویش را تکفیر می کند، در تفکر وهابی دست زدن به ضریح پیامبر اکرم (ص) نیز کفر محسوب می شود.


حجت الاسلام محمدی عراقی ادامه داد: وهابیت مذهب نیست بلکه شبه مذهب است، مذاهب چهارگانه اهل سنت شامل شافعی، حنفی، ملکی و حنبلی همگی قابل احترام بوده و همواره نظر فقهای اهل سنت در حوزه های علمیه  نقل شده و اجتهاد با توافق آن ها صورت می گیرد.


وی وهابیت را از اهل سنت مجزا دانست و گفت: پیدایش وهابیت در عربستان از نظر تاریخی با پیدایش فرقه بهاییت در ایران همزمانی دارد، بهاییت نیز همچون وهابیت مذهب نیست بلکه فرقه ای ساخته شده از سوی استعمارگران با هدف ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تفکر وهابیت بر خود مردم عربستان نیز رحم نکرده و به زور بر این کشور تسلط یافته است، پیش از پیدایش این تفکر باطل، مردم عربستان پیرو اهل بیت علیهم السلام بودند تا اینکه این تفکر با پشتیبانی استعمارگرانی چون انگلیس و اکنون با حمایت آمریکا بر مکه و مدینه تسلط یافته و با نام اسلام علیه اسلام اقدام می کند و تفکر غلط و ضد اسلامی وهابیت را ترویج می دهند.


حجت الاسلام محمدی عراقی یادآور شد: با ظهور انقلاب اسلامی ایران، آل سعود مرگ خود را در پیشرفت انقلاب می دید زیرا این حکومت مستبد و وابسته به بیگانگان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در تضاد با موجودیت خود می دانست.


وی خاطرنشان کرد: موجودیت آل سعود از نظر فکری و سیاسی بر اساس استبداد و تکیه به بیگانگان استوار شده و از نظر حکومتی، موروثی و مبتنی بر زور و اختناق است و نه با استقلال سازگاری دارد و نه برای آرای مردم ارزشی قائل است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: چنین حکومت مستبدی قطعا ظهور انقلاب اسلامی در منطقه را به منزله مرگ خود تعبیر کرده و به همین دلیل به مخالفت با این انقلاب می پردازد همانطور که در دوران جنگ تحمیلی بزرگ ترین حامی مالی صدام، حکومت آل سعود بود.


حجت الاسلام محمدی عراقی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، امام خمینی (ره) برای حفظ وحدت در جهان اسلام با آل سعود وارد جنگ نشد و حمایت های آن ها از صدام را نادیده گرفت اما پس از مدتی با حمله صدام به کویت برای حکام سعودی محرز شد که صدام در صورتی که قادر باشد از حمله به عربستان نیز ابایی ندارد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باطل هر اندازه که جولان دهد باز هم توانایی ایستادگی در مقابل حق را ندارد، سیاست اتخاذ شده توسط حکام عربستان همواره با شکست مواجه شده و همه متحدان آل سعود نیز شکست خورده اند، اکنون رژیم سعودی در دست افرادی بی تجربه و ناکارآمد است که با اتخاذ تصمیماتی نابخردانه، دست به کشتار مسلمانان می زنند.


وی عنوان داشت: عربستان با وجود چنین تفکر متحجری خاستگاه تروریست هایی همچون داعش است، تغذیه فکری داعش توسط حکام سعودی صورت گرفته و به همین دلیل اکنون با بحران های اساسی درگیر است و برای جبران این حالت شکست، اقداماتی ظالمانه و ناشایست صورت می دهد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: آل سعود قصد دارد شکست های خود در سوریه و یمن را با اعدام آیت الله نمر و 46 مجاهد بی گناه از نظر مردم جهان پنهان کند.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: آیت الله نمر نه تنها دیگران را به جنگ مسلحانه دعوت نکرد بلکه محبت اهل بیت (ع) را در قلب می پروراند، آیا پاسخ عدالتخواهی گردن زدن و اعدام است؟


حجت الاسلام محمدی عراقی گفت: آل سعود این فرصت را در اختیار دشمنان قرار داد تا اسلام را به عنوان دینی خشن به جهانیان نشان دهند، قطعا این اعمال جنایتکارانه تبعات و پیامدهای سنگینی برای آل سعود به دنبال دارد.


وی خواستار واکنش مناسب از سوی علمای اسلام شد و افزود: برای جلوگیری از تفرقه میان مسلمانان جهان، علمای شیعه و اهل سنت باید روشنگری کرده و اعمال آل سعود را محکوم کنند، شورای امنیت و دیگر کشورها نیز نباید سکوت کنند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بیان داشت: سکوت در مقابل چنین جنایاتی ننگ است، کشورها نباید در مقابل دریافت دلارهای نفتی از آل سعود سکوت کنند، حق مظلومان هیچگاه پایمال نشده و قطعا ظالمان و مستکبران جهان پاسخ جنایات خود را دریافت خواهند کرد./857/302/ب3

ارسال نظرات