۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۱۰۱۷۰
رییس فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا:

باید چهره حقیقی اسلام را به جامعه اسپانیا معرفی کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در مادرید، گفت: با آموزش سیره امامان معصوم (ع)، چهره حقیقی اسلام را به جامعه معرفی کنیم.
اسپانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، منیر بن جلون، رییس فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا با حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان با علیرضا اسماعیلی، رایزنی فرهنگی ایران در مادرید دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار، رییس فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا با اشاره به اهم فعالیت‌های این مرکز اسلامی، گفت: فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا (FEERI) بالاترین نهاد در این کشور است که امورات مسلمانان را از طریق دولت پیگیری کرده و با دولت نیز ارتباط دارد.

 

جلون افزود: از سال 1992 میلادی قرارداد همکاری با دولت اسپانیا در مورد مسلمانان منعقد شده و حتی قبل از سال 1989 میلاد فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا فعال بوده است.

 

وی ادامه داد: پس از آن، فدراسیون دیگری تشکیل شد که با توجه به تشکیل دو فدراسیون و لزوم وحدت مدیریت و تصمیم‌گیری، کمیسیون اسلامی اسپانیا ایجاد شد و هم‌اکنون هر دو فدراسیون ملی و 19 فدراسیون استانی جزو این کمیسیون هستند.

 

جلون تبیین و توصیف صحیح از اسلام را نیاز کنونی مسلمانان در جامعه اسپانیا عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌حل‌هایی که در این مسیر می‌تواند مثمرثمر واقع شود، آموزش سیر و سلوک امامان معصوم(ع) در مراکز مختلف اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: فدراسیون جلسات توجیحی و آموزشی برای امامان(ع) در این خصوص برگزار کرده و این موضوع را به طور مستمر ادامه می‌دهد.

 

رییس فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا با اشاره به مخالفت قطعی اسلام با هرگونه ترور و خشونت، بیان کرد: ما در اسپانیا در کمال همزیستی با اروپایی‌ها بوده و از یک میراث کهن برخوداریم.

 

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: صرفاً اطلاعیه و بیانیه در تقبیح و مخالفت با خشونت کافی نیست بلکه باید عملاً آن را نشان داد؛ فدراسیون با همزیستی خوبی که با اسپانیایی‌ها دارد آن را نشان می‌دهد.

 

اسماعیلی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اهمیت شمردن معرفی اسلام حقیقی در شرایط کنونی به‌ویژه در جامعه اروپایی، اظهار کرد: وضعیتی که هم‌اکنون در جهان به‌ویژه توسط گروه‌هایی همچون داعش به‌وجود آمده است، تهدید جدی علیه اسلام بوده و همه باید تلاش در جهت از بین بردن این تهدید به کار گیریم.

 

وی به فعالیت‌های فدراسیون نهادهای اسلامی اسپانیا اشاره و پیشنهاد کرد تا در این خصوص اقدامات مشترکی را رایزنی فرهنگی ایران با فدراسیون انجام دهد.

 

بنابر اعلام این خبر، در پایان این دیدار مقرر شد تا رایزنی فرهنگی کشورمان و فدراسیون برنامه‌های مشترکی را در آینده‌ای نزدیک در حوزه معرفی اسلام اجرایی کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات