۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۰۲۵۰
نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف:

تغییر ذائقه فرهنگی مردم ایران راهی برای نفوذ در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در کشور گفت: تغییر ذائقه فرهنگی مردم ایران راهی برای نفوذ در کشور است.
طالب پور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در همایش بررسی راه‌های نفوذ دشمن در تشکل‌های دینی با اشاره به پیشینه تاریخی مسئله نفوذ اظهار داشت: یکی از روش‌های جنگ نرم نفوذ است.

 

وی افزود: این نفوذ ممکن است از راه فرهنگ، اقتصاد، اعتقادات، موضوعات اجتماعی و غیره باشد.

 

وی ادامه داد: موضوع نفوذ همواره مطرح بوده است، اما رهبر انقلاب از زمانی که مذاکرات هسته‌ای به برجام ختم شد، این موضوع را گوشزد کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام طالب پور افزود: رهبر انقلاب 10 حوزه را برای مقابله با نفوذ دشمن مطرح می‌کنند که حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از مهم‌ترین آن‌ها است و می‌توان گفت که تمرکز دشمن در حوزه فرهنگ و سیاست بیش از سایر بخش‌ها است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف پس از بیان نمونه‌هایی از نفوذ در طول تاریخ به اجرای پروژه نفوذ در ادوار مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی ماجرای بنی‌صدر نمونه‌ای از نفوذ دشمن به شمار می‌رود و اگر مدیریت امام راحل نبود، سرنوشت دیگری در انتظار مردم ایران بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه فتنه 88 مصداق بارز نفوذ دشمن است، تصریح کرد: در این فتنه برخی از بزرگان، خواص و حتی علما و مراجع لغزیدند و یا سکوت کردند که این فتنه با حمایت‌های معنوی امام زمان(عج) و رهبری مقام معظم رهبری دفع شد.

 

وی ادامه داد: دشمن در این فتنه به این نتیجه رسیده است که می‌تواند اقداماتی را انجام دهد، اما پس از شکست در فتنه 88 به فکر افزایش تحریم‌ها افتاد.

 

وی افزود: قرار بود که تحریم‌ها ایران را فلج کند اما پس از شکست در این موضوع، آمریکایی‌ها برای افزایش هجمه‌های نرم برای براندازی نظام اسلامی بیش از 2 میلیارد دلار بودجه تخصیص داده‌اند.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور با اشاره به تلاش دشمن از راه تبلیغات رسانه‌ای برای مهار قدرت انقلاب اسلامی در جهان گفت: نفوذ در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نظام یکی دیگر از اهداف آنان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

 

وی بیان کرد: آن‌ها معتقدند که اگر جبهه میانه‌رو در ایران به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وارد شوند تا 25 سال آینده از دست نظام اسلامی در امان هستند به همین علت برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز کشور کاندیداهایی را تربیت کرده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای برجام، 2 سناریو طرح‌ریزی کرده بودند، تصریح کرد: در صورتی که ایران برجام را نپذیرد قصد داشتند با 2 قطبی کردن جامعه جنگ داخلی راه انداخته و یا اختلافات داخلی را تشدید کنند و در صورتی که ایران برجام را بپذیرد، این موضوع را زمینه‌ای برای نفوذ در کشور قرار می‌دهند؛ البته کشور به دلایل مختلف برجام را پذیرفت و آنان امروز برای نفوذ در کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان این انقلاب قصد دارند تا ذائقه فرهنگی ایرانی‌ها را تغییر دهند و فرهنگ خود را بر مردم این کشور غلبه دهند، افزود: افتتاح رستوران‌های «مک‌دونالد» در ایران یکی از راه‌های تغییر ذائقه فرهنگی در کشور است که خوشبختانه جلوی این کار گرفته شد، البته آنان با شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی و یا راه‌اندازی جریان‌های شیعه نما، به انقلاب اسلامی و افکار و اعتقادات مردم حمله‌ور شدند.

 

حجت‌الاسلام طالب‌پور بیان کرد: دشمنان می‌خواهند با دست خودمان و با استفاده از مهره‌های داخلی، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در بخش فرهنگی را مهار کنند که البته در این زمینه جبهه فرهنگی کشور نیز باید با تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی و ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی مانع از نفوذ دشمن در این بخش شوند.

 

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله شیخ نمر گفت: عربستان از نفوذ جمهوری اسلامی ایران و قدرت گرفتن کسانی همچون سید حسن نصرالله در عربستان می‌ترسد و به همین دلیل شیخ نمر را به شهادت رساند؛ همچنین حمله به سفارت عربستان باید بیشتر بررسی شود چراکه گفته می‌شود در زمانی که سفارت عربستان آتش گرفته کسی در سفارت نبوده است، همچنین حمله به سفارت عربستان و سرکنسولگری این کشور به صورت همزمان در تهران و مشهد جای تأمل بیشتری دارد و احتمال می‌رود این اقدام خواسته عربستان باشد.

 

همایش بررسی راه های نفوذ دشمن 15 دی ماه با حضور مدیران کانون های فرهنگی تبلیغی شهرستان اصفهان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد./1325/د102/ف

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات