۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۳۱۰۳۳۲
با هدف اشتغال‌زایی برای ایتام؛

نمایشگاه صنایع دستی و هنری مجتمع امیرالمؤمنین افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مجتمع فرهنگی، آموزشی امیرالمومنین(ع) دارالایتام بخش خواهران، در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و هنری که امروز با حضور نمایندگانی از دفتر حضرت آیت الله سیستانی برگزار شد، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنری مجتمع امیرالمومنین(ع) با هدف کمک و انگیزه بخشی به بچه‌های ایتام دایر شده است.
صنايع دستي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وحیده گرجی مسؤول مجتمع فرهنگی، آموزشی امیرالمومنین(ع) دارالایتام بخش خواهران، در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی و هنری که امروز با حضور نمایندگانی از دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نگارستان اشراق برگزار شد، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنری مجتمع امیرالمومنین(ع) با هدف کمک و انگیزه بخشی به بچه های ایتام دایر شده است.
 
گرجی اظهار داشت: مجتمع فرهنگی، آموزشی امیرالمومنین(ع) دارالایتام از سال 1389 فعالیت خود را در دو بخش دختران و پسران آغاز کرده است که در راستای خدمت به ایتام و اجرای کار آفرینی پایه گذاری شده است.
 
وی افزود: در این نمایشگاه 35 تابلوی معرق کاری شده، 13 تابلو فرش دست بافت و 50 نقاشی به نمایش گذاشته شده است که این هنرها از میان 150 دانش آموز زیر نظر این مجتمع آموزشی انتخاب شده است و این دانش آموزان رده های سنی 7 تا 18 سال هستند.
 
مسؤول مجتمع فرهنگی، آموزشی امیرالمومنین(ع)، با اشاره به اهداف این مجتمع آموزشی، گفت: هدف از این آموزش ها ورود دانش آموزان یتیم به بازار کار است و در آینده دغدغه شغلی برای خود و خانواده خود نداشته باشند.
 
گرجی، تصریح کرد: ابتدا با شناسایی دانش آموزان ایتام مدارس بین رده های سنی 7 تا 18 سال و جذب آنها در مجتمع آموزشی امیرالمومنین(ع) آموزش هایی به طور رایگان انجام می شود که هزینه های این آموزش ها از طرف دفتر حضرت آیت الله سیستانی متحمل می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی در طول یک سال در دو ترم پاییز و زمستان و همچنین بهار و تابستان برگزار می شود و اگر در این مدت دانش آموزان به سطح آموزشی کافی رسیدن فارغ می شوند و گرنه آموزش آنها ادامه می یابد تا زمانی که به طور کامل یاد بگیرند.
 
مسؤول مجتمع فرهنگی، آموزشی امیرالمومنین(ع) با اشاره به رشته های آموزشی این مجتمع، بیان داشت: واحد خواهران این مجتمع با ارائه بیش از 20 رشته علمی، هنری و فرهنگی از جمله رشته های تجوید و روانخوانی قرآن کریم، نهج البلاغه، شعر و داستان، خط تحریری، طراحی و نقاشیریا، زبان انگلیسی و، کامپیوتر، خیاطی و چرم دوزی دایر است.
 
وی در پایان گفت: نمایشگاه صنایع دستی و هنری از روز 20دی ماه تا 23 دی ماه صبح از ساعت 9 تا 13 و عصر از ساعت 17 تا 20 برای نمایش علاقه مندان در نگارستان اشراق دایر است./1325/پ202/ف
ارسال نظرات