۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۱۰۳۹۲
دبیرکل جنبش نجباء عراق:

آ‎ل‎سعود با اعدام شیخ نمر به سوی سقوط گام برمی‎دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش نجباء عراق با اشاره به جنایت‎های رخ داده از سوی آل‎سعود علیه شیعیان در کشورهای مختلف، تأکید کرد که خون شیخ نمر بیهوده نرفته و سبب سرنگونی دولت سعودی خواهد شد.
شيخ اکرم الکعبي از فرماندهان بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور که صبح امروز در مرکز مدیریت برگزار شد، گفت: آل سعود به دلیل خشم و عصبانیت از دستاوردهای مجاهدان در یمن و عراق و سوریه اقدام به توطئه علیه شیعیان کرد به گونه ای که مزدوران این رژیم در نیجریه به شیعیان حمله کرده و رهبر شیعیان را بازداشت کردند. سپس شیخ نمر باقر النمر را به اعدام رسانده و به مناطق شیعه نشین عربستان یورش بردند.

 

وی افزود: نظام آل سعود به دلیل ارتکاب این جنایت ها به ویژه اعدام شیخ نمر در آستانه فروپاشی قرار دارد و خون این شهید مظلوم مطمئنا دامان این خاندان را گرفته و به سرنگونی این رژیم منجر خواهد شد.

 

حجت الاسلام کعبی تصریح کرد: مقاومت اسلامی در عراق پس از سرنگونی دیکتاتوری صدام، روند مقابله با اشغالگران را در پیش گرفت و در این مدت نیز با قدرت در برابر اشغالگران ایستاد.

 

دبیرکل جنبش النجباء درباره فعالیت های مقاومت پس از سرنگونی رژیم سابق در عراق اظهار داشت: تکفیری ها به نیابت از آمریکا و اسرائیل در حال جنایت هستند و مقاومت اسلامی وظیفه خود دانست در برابر این گروه ها در عراق و سوریه بایستد.

 

وی ادامه داد: یکی از گردان های النجباء سه سال پیش به سوریه اعزام شد و ابتدا در منطقه سیده زینب استقرار یافت اما سپس به شهر محاصره شده و سنی نشین حلب رفت تا محاصره این منطقه را بشکند.

 

حجت الاسلام کعبی تأکید کرد که برای ما هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد و این اخلاق را از آموزه های اهل بیت(ع) گرفته ایم. توانستیم منطقه حلب را آزاد کنیم.

 

وی با اشاره به علنی شدن طرح تجزیه در عراق خاطر نشان ساخت: این طرح در گذشته به صورت امنیتی و سری مطرح می شد اما از روز گذشته از سوی برخی سیاستمداران به صورت علنی مطرح شد.

 

حجت الاسلام کعبی گفت: آمریکا از پیروزی های مقاومت اسلامی علیه تکفیری ها در عراق که با همکاری جمهوری اسلامی ایران در حال تحقق است، به هیچ وجه راضی نیست و به همین دلیل در حال توطئه چینی علیه عراق است و به حمایت از تکفیری های داعش و ضربه زدن به بسیج مردمی می پردازد.

 

دبیرکل نجباء ادامه داد: آمریکا در مذاکراتی که در اربیل عراق با همراهی مسعود بارزانی به صورت مستقیم با گروه تروریستی داعش انجام می گیرد درصدد گنجاندن این گروه تروریستی در قالب گارد ملی و نظام سیاسی عراق است.

 

وی تأکید کرد: از دولت و مراجع تقلید و همه گروه های سیاسی عراق می خواهیم اجازه تحقق این توطئه را ندهند و مواضع فوری و مهمی در قبال این توطئه اتخاذ کنند./980/ب202/د

ارسال نظرات