۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۱۰۴۱۲
امام جمعه جاسک:

شناخت و گزینش مناسب کاندیداهای اصلح یک حق شهروندی برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمععه جاسک، شناخت و گزینش مناسب کاندیداهای اصلح از سوی عموم رای دهندگان را یک حق شهروندی برای مردم عنوان کرد که تحقق آن، شرکت در انتخابات را آگاهانه تر و پر شورتر می کند.
شناخت و گزینش مناسب کاندیداهای اصلح یک حق شهروندی برای مردم است

حجت‌ الاسلام جواد غلامی امام جمعه جاسک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: انتخابات در بعد داخلی باعث احساس استقلال و تاثیر گذاری ملت و خود باوری مردم و در بعد بین المللی باعث اعتبار کشور خواهد بود، مشارکت حداکثری مردم نیز این اثرات را دو چندان خواهد کرد.

 

وی افزود: آرای مردم هم برای رای دهندگان و هم برای نمایندگان حق الناس است، از این رو که هم مردم باید در انتخاب کاندیداها دقت نظر لازم را به خرج دهند و افراد صالح و دلسوز و توانمند را انتخاب کنند و هم کاندیداهای راه یافته به مجلس نیز باید بدون توجه به هوای نفس و اهداف گروهی و جناحی و فقط برای رشد وشکوفای کشور و انقلاب تلاش کنند.

 

امام جمعه جاسک همچنین اضافه کرد: بحث نفوذ در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و خطرناک است.

 

حجت الاسلام غلامی گفت: این روش جدید دشمن در حمله به انقلاب و نظام اسلامی است، تلاش کنیم که افراد نفوذی از صندوق های رای وارد مجلس نشوند.

 

به گفته وی، نفرات منتخب باید سابقه روشن و مثبت نسبت به نظام و انقلاب داشته باشند و صرف عدم درج سابقه منفی در پرونده اشخاص دلیل بر تایید صلاحیت نخواهد بود.

 

امام جمعه جاسک در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شرکت در انتخابات حق قانونی شهروندان در نظام مردمسالاری دینی است؛ اگر در انتخاب مصادیق اشتباه شود این حق قانونی بدرستی ادا نخواهد شد.

 

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: شاید یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق صالح و اصلح، معیارهایی باشد که از سوی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است.

 

وی ابراز داشت: بدون شک یکی از بزرگترین مشکلات مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، یافتن کاندیدای اصلح است و شور و نشاط وصف ناپذیر برخی در انتخابات و وابستگی به هر جناح و حزب رقابت‌های انتخاباتی را وارد بحث‌های داغ و بعضا احساسی کرده و این بحث ها را به خانواده ها نیز منتقل می کند.

 

امام جمعه جاسک در پایان، شناخت و گزینش مناسب کاندیداهای اصلح از سوی عموم رای دهندگان را یک حق شهروندی برای مردم عنوان کرد که شرکت در انتخابات را آگاهانه تر و پر شورتر خواهد کرد./851/302/ب3

ارسال نظرات