۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۱۰۴۳۶

یکی از علمای سنی لبنان گنجاندن حزب الله در لیست تروریستی اتحادیه عرب را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب همبستگی ملی لبنان از درج نام حزب الله در لیست گروه‎های تروریستی از سوی اتحادیه عرب به عنوان اجرای خواسته آمریکا از سوی عربستان یاد کرد.
شيخ مصطفي ملص رئيس تجمع همبستگي ملي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مصطفی ملص، رییس حزب همبستگی ملی لبنان در پیامی، بیانیه صادر شده از اتحادیه عرب را مبنی بر گنجاندن حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی محکوم کرد و گفت: این اقدام نشان از تمایل شدید عربستان سعودی به اجرای خواسته های آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد.


وی افزود: کشورهای عربی که با عربستان سعودی در این امر همراهی کردند، از استقلال و کرامت ملی برخوردار نیستند و برای به دست آوردن حمایت مالی عربستان سعودی در برابر خواسته های این رژیم تسلیم هستند.


این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: حزب الله یک جنبش ملی لبنانی است که در مسیر مقاومت است و برای حراست از تمامیت ارضی کشور و برقراری امنیت در لبنان تلاش می کند. این جنبش ملی متشکل از تمام گروه های و مذاهب اسلامی در مناطق مختلف لبنان بوده و در زمینه مسایل سیاسی نیز بسیار موفق است.


شیخ مصطفی ملص خواستار حمایت مردم از محور مقاومت شد و تصریح کرد: اقدام جبران باسیل، وزیر خارجه کشور مبنی بر اعتراض نسبت به این بیانیه ظالمانه اتحادیه عرب، جای قدردانی دارد. وزیر خارجه لبنان در نشست وزرای خارجه کشورهای عرب مانند دیگر وزرا در برابر سیاست های عربستان سعودی تسلیم نشد و نسبت به این بیانیه واکنش نشان داد.


رییس حزب همبستگی ملی لبنان در پایان خاطر نشان کرد: از ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق انتظار می رود که در تصویب این قطعنامه علیه حزب الله لبنان با کشورهای مرتجع همراه نشود./1321/
ب102/د

ارسال نظرات