۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۱۰۴۸۴

حکم حبس روحانی بحرینی برای هفتمین بار تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ روحانی شیعی بحرین به اتهام حمایت از تروریسم برای هفتمین بار متوالی حبس و دادگاه محاکمه وی به دلایل نامعلوم به تاخیر افتاد.
شيخ حسن عيسي عضو جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادستانی بحرین، جلسه دادگاه حجت الاسلام شیخ حسن عیسی عضو سابق پارلمان این کشور و از رهبران جمعیت الوفاق را پس از 6 بار تاخیر، بار دیگر به ماه آینده موکول کرد.


پیش از این نیز دادستانی بحرین به دلایل نامشخص از جمله عدم حضور قاضی پرونده، جلسه محاکمه این روحانی بحرینی را به تاخیر انداخت.


شیخ حسن عیسی چند ماه قبل به اتهام حمایت مادی، تسیحاتی و فکری از تروریسم در بحرین از سوی ماموران امنیتی آل خلیفه در فرودگاه بین المللی این کشور دستگیر شد.


شیخ عیسی بارها اتهام‌های ادعا شده را تکذیب کرد تا آنجا که عبدالله شملاوی وکیل مدافع وی تاکید کرد که پس از تشکیل اولین جلسه دادگاه، قاضی حکم به بیگناهی شیخ عیسی داده و مطابق با قانون می‌بایست این روحانی شیعی آزاد شود اما دادستانی بحرین هر بار به بهانه‌های واهی حکم حبس شیخ عیسی را تمدید می‌کرد.


همچنین 12 تن دیگر نیز به اتهام همکاری با شیخ عیسی دستگیر و محاکمه شدند که این اقدام با انتقاد شدید سازمان‌های حقوق بشر بین المللی و منطقه‌ای مواجه شده و تصریح کردند که این اقدامات در راستای سرکوب کردن صدای مخالفان صورت گرفته است./981/ب903/د

ارسال نظرات