۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۱۰۵۹۲

وجود 350 روستای موقوفه در استان فارس

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: 350 روستای موقوفه در استان فارس وجود دارد که از این تعداد 150 روستا به ‌صورت شش‌دانگ وقف شده است.
اوقاف فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نخستین جلسه مشترک کارگروه استانی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با حضور مدیران کل و معاونان و کارشناسان دو دستگاه در محل اداره‌کل اوقاف فارس در جمع خبرنگاران تشکیل شد.

 

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این نشست ضمن تأکید بر تعامل دو دستگاه و اجرایی شدن توافقات مشترک، بیان کرد: هر چه تعاملات دو دستگاه بیشتر باشد، مشکلات کمتر و نتیجه بهتری گرفته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امضاء تفاهم‌نامه مشترک می‌تواند اداره اوقاف را در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش یاری کند،‌ گفت: 350 روستای موقوفه در استان فارس وجود دارد که از این تعداد 150 روستا به صورت ششدانگ وقف شده است.

 

بنابراین گزارش، در ادامه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهان تشکیل مستمر جلسات کارگروه و بررسی مشکلات و موانع و تلاش در رفع آن در اجرای توافقات شد و گفت: باید در کارگروه استانی نسبت به شناسایی روستاهای موقوفه و برنامه‌ریزی کاری جهت آن‌ها اقدام شود.

 

در این نشست، تفاهم‌نامه‌ای بین دو دستگاه امضا شد که طی این تفاهم نامه، متن آن به کلیه شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد و همچنین، مقرر شد ادارات اوقاف در هنگام کارشناسی املاک مورد تقاضای خود از افراد خبره و کارشناسان رسمی بنیاد مسکن در حوزه ارزیابی املاک استفاده کنند./839/103/ب1

ارسال نظرات