۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۵۹۵
حجت الاسلام ملک‌دار خبر داد؛

رقابت هزار اثر هنری در چهارمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور از ارسال هزار اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی خبرداد، گفت: از این تعداد اثر ۲۶۶ اثر به بخش داستانی جشنواره، ۱۴۲ اثر به بخش پژوهش و ۵۹۲ اثر به بخش شعر جشنواره ارسال شده است
حجت الاسلام ملک دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود ملک دار ظهر امروز در نشست علمی چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی با بیان اینکه چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی 15 بهمن‌ماه در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می‌شود، گفت: تاکنون هزار اثر در بخش داستان نویسی، شعر و پژوهش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 

وی افزود: از این تعداد اثر 266 اثر به بخش داستان، 142 اثر به بخش پژوهش و 592 اثر به بخش شعر این جشنواره ارسال شده است.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه قم بیشترین اثر را به جشنواره ارسال کرده‌اند و کمترین آثار مربوط به طلاب حوزه های علمیه بوشهر است.

 

حجت الاسلام ملک دار ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته که این جشنواره در پنج رشته برگزار می‌شد در سال جاری این جشنواره در دو رشته برگزار می شود.

 

وی افزود: داوری این جشنواره در سه مرحله انجام می‌شود و تا 10 بهمن ماه به پایان رسیده و به افراد برگزیده انتخاب جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشورتصریح کرد: در این جشنواره 250 نفر طلبه برادر و 185 نفر طلبه خواهر شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام ملک دار با بیان اینکه در کنار جشنواره هنر آسمانی نمایشگاه آثار هنری حوزویان با عنوان «انقلاب اسلامی، هنر اسلامی» در کتابخانه جدید آستان مقدس حضرت معصومه(س)بر پا خواهد شد، گفت: در کنار این نمایشگاه برنامه‌های جانبی هم به مناسبت دهه فجر از سوی شاعران و پژوهشگران و داستان نویسان حوزوی برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: حوزه های علمیه از ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری برخودار هستند و در سال آینده بر بخش‌های جشنواره هنر آسمانی با همکاری حوزویان افزوده خواهد شد./837/پ202/ف

ارسال نظرات