۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۱۰۶۱۰
استاد حوزه علمیه قم:

تواضع زن در برابر نامحرم نشانه بی‌حیایی او است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تواضع زن در مقابل نامحرم موجب جذب افراد مریض القلب می شود، گفت: دستورات دینی تنها در هنگام ضرورت به زن اجازه سخن گفتن با مرد نامحرم را داده‌اند و در این صورت هم زن باید با تکبر با مرد نامحرم همکلام شود؛ زن و دختری که در مقابل نامحرم تکبر نداشته و حیا ندارد.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم محامی بعد از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ریشه بسیاری از جنایت ها و آسیب های اجتماعی در اختلاط میان زن و مرد است، گفت: رسول خدا(ص) همواره به مردم هشدار می‌دانند که از اختلاط زن و مرد جلوگیری کنند زیرا ریشه تمام فسادها در اختلاط زن و مرد است.

 

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروز ما نه تنها اختلاط زن و مرد افزایش یافته است بلکه دختران و پسران جوان به راحتی با هم گفت و گو کرده و حیا در میان دختران بسیار کم‌رنگ شده که همین موضوع زمینه افزایش فسادهای اخلاقی را فراهم کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نیکوترین خصوصیت برای زن این است که در مقابل نامحرم تکبر داشته باشد و با مرد نامحرم به گونه‌ای سخن نگوید که قلب او بلرزد و یا خدای ناکرده تصور کند در کلام زن مَحبت یا عاطفه ای موج می‌زد زیرا در این صورت اگر فرد ایمان قوی نداشته باشد ممکن است خیلی زود در ایمان خود دچار سستی و خطا شود.

 

خام محامی تصریح کرد: زن و دختری که در مقابل نامحرم تکبر نداشته و حیا ندارد خود را در معرض خطر قرار داده و برای او پیش آمدن هر خطری دور از ذهن نیست زیرا تواضع زن در برابر مرد نامحرم موجب جذب افراد مریض القلب به او می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: بانوان باید در مقابل مردان نامحرم از پوشیدن لباس‌های رنگی خود داری کرده و لباس‌های رنگی را در منزل و در نزد شوهر خود استفاده کنند زیرا رنگ‌ها موجب جذب افراد و جلوه گری زن می‌شوند و اگر مرد نامحرم را جذب کنند حکم زینت داشته و نباید در مقابل نامحرم از آن‌ها استفاده کرد.

 

خانم محامی یادآور شد:بهترین پوشش برای زن در مقابل نامحرم پوششی است که اندام بدن زن جلوه گر نشده و همچنین موجب جذب نامحرم نشود و هر پوششی که این دو نوع شرایط را نداشته از حکم پوشش اسلامی خارج شده و زن مسلمان باید از استفاده از همچنین پوشش‌هایی خود داری کند زیرا او در معرض آسیب قرار می دهد./968/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
احسنت
0
0