۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۱۰۶۲۶
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان:

نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی سبب پویایی نظام اسلامی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: قرآن کامل ترین کتاب تربیتی است و روش‌های تربیتی ارائه شده در این کتاب آسمانی انسان را از آلودگی های اجتماعی حفظ می کند و هم نشینی با کلام روح بخش قرآن موجب تقویت بصیرت در انسان خواهد شد و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی سبب پویایی نظام اسلامی خواهد شد.
راوند

حجت الاسلام مسعود راوند مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تببین نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی پرداخت و افزود: یکی از سلاح های اصلی ونهادینه کردن سبک زندگی، زندگی قرآنی است چرا که قرآن کریم منشاء تمام خیرات و برکات بوده است وبهترین نسخه بشریت در طول تاریخ بوده وبه روز بودن قرآن می تواند کمک شایانی به بحث سبک زندگی قرآنی کند.


وی بابیان این که هیچ کلامی بالاتر از آیات الهی نیست، بیان کرد: زندگی سالم وسعادت دنیا وآخرت در عمل به آیات قرآن کریم منتهی می شود، اعتقادات، احکام دینی و اخلاقی را می توانیم در سبک زندگی قرآنی به افراد منتقل کرد.


حجت الاسلام راوند تصریح کرد: قرآن به عنوان کامل ترین کتاب تربیتی از صدر اسلام تا کنون بوده و می توانیم روش های تربیتی را در زندگی پیاده کنیم وبه عنوان سبک زندگی اسلامی برای مقابله از آسیب های اجتماعی، هجمه های غربی و تهاجمات غربی و فرهنگی که امروز دغدغه مقام معظم رهبری، جامعه و علما بوده وخواهد بود را در سبک زندگی قرآنی نهادینه کرد.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان ترویج فرهنگ قرآنی را مهمترین حرکت در راستای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و اظهار کرد: تلاوت نور در 300 کانون مساجد جنوب کرمان هر روز در بین الصلاتین با کرسی تلاوت وتفسیر از سوی ائمه جماعات برگزار می شود وبه جرات می توان گفت این امر یکی از را ه های نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی است.


وی یکی از سیاست ها ورسالت های کانون های مساجد کشور را نهادینه کردن قرآن در جامعه، خانواده و اجتماع عنوان کرد و افزود: 11 کانون به صورت تخصصی در جنوب استان کرمان فعالیت می کنند که یکی از این کانون ها، کانون تخصصی قرآن وعترت است که توانسته 600 فعال قرآنی را معرفی کند و همچنین 40 حافظ قرآن را در خود پرورش دهد و همچنین 11 خانه نور نیز در این راستا فعالیت دارند وحضور در جشنواره قرآنی مدهامتان در استان اصفهان گویای این فعالیت ها است.


حجت الاسلام راوند خاطرنشان کرد: یادگرفتن قرآن، خواندن و عمل کردن به مضامین قرآن بسیار حائز اهمیت است وخواندن قرآن در طول شبانه روز حتی یک آیه به قرآنی نمودن سبک زندگی انسان کمک می کند.


وی یادآور شد: قرآن کامل ترین کتاب تربیتی است و روش‌های تربیتی ارائه شده در این کتاب آسمانی انسان را از آلودگی های اجتماعی حفظ می کند وهم نشینی با کلام روح بخش قرآن موجب تقویت بصیرت در انسان خواهد شد و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی باعث پویایی نظام اسلامی خواهد شد.


حجت الاسلام راوند با بیان این که یکی از بهترین راه های تقویت بصیرت در انسان همنشینی با کلام روح بخش الهی است، ابراز کرد: باید تلاش شود تا قرآن از مهجوریت خارج شود ومفاهیم آن در متن زندگی فردی واجتماعی ما نهادینه شود.


وی در پایان بر ضرورت ترویج و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه تأکید و عنوان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی در دنیای اسلام و نظام اسلامی بازگشت به قرآن و مفاهیم ناب آن است./9709/302/ب3

ارسال نظرات