۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۳۱۰۶۲۷

کمیسیون نظام تبلیغی حوزه در عرصه بین‌الملل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون نظام تبلیغی حوزه در عرصه بین‌الملل با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای تبلیغ بین‌الملل برگزار شد.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید محمدی، مسؤول کمیسیون تبلیغ حوزه در عرصه بین‌الملل امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته و پیش روی این کمیسیون پرداخت.

 

وی با بیان این‌که دبیرخانه همایش تبلیغ حوزه در عرصه بین‌الملل تشکیل شده است، افزود: هدف ما از تأسیس این دبیرخانه شناسایی الگوها در عرصه بین‌الملل و ترویج و تکثیر عملکرد و افکار این الگوها در جامعه و جهان است.

 

مسئول کمیسیون تبلیغ حوزه در عرصه بین‌المللآسیب‌شناسی نیروی انسانی، آسیب‌شناسی فرآیندهای تبلیغ، آسیب‌شناسی محتوای تبلیغ، آسیب‌شناسی زیرساخت‌های تبلیغ، آسیب‌شناسی ابزارهای تبلیغ و آسیب‌شناسی روش‌های تبلیغ بین‌الملل را از محورهای کمیسیون تبلیغ در عرصه بین‌الملل برشمرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: تربیت مبلغانی جهان‌اندیش، آگاهی به مسائل و مشکلات جهانی، آشنایی با زبان، فرهنگ، آداب و رسوم و نیازهای معنوی و دینی ملل، آشنایی با روش‌های تبلیغ، قادر به استفاده بودن از ابزارهای پیشرفته تبلیغ، انگیزه‌مندی برای تبلیغ در خارج از کشور و دارابودن مهارت برقراری ارتباط با مخالفان خارجی را برخی از راهبردها و راهکارهای این کمیسیون دانست.

 

وی ایجاد مدیریت واحد، منسجم و یکپارچه جهت جذب، آموزش و بکارگیری و ارزشیابی مبلغان دینی خارج از کشور، ایجاد رابطه بین مبلغان داخل و خارج کشور، اصلاح زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه جهت تحقق اهداف تبلیغ در خارج از کشور، تهیه محتوای مناسب برای تبلیغ خارج از کشور و به‌روزرسانی روش‌ها و ابزارهای تبلیغ جهت تأثیرگذاری مطلوب در سطوح بین‌الملل را از دیگر راهبردها و راهکارهای کمیسیون تبلیغ در عرصه بین‌الملل جهت دستیابی به اهداف کلان و متعالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

 

مسئول کمیسیون تبلیغ حوزه در عرصه بین‌المللبا بیان این که در حوزه‌های علمیه همواره علم و دانش در پیوند با تبلیغ و هدایت و تحول فرهنگی معنا می‌یافته است، ادامه داد: حضور حوزه‌های علمیه در محیط‌های فراملی، ورود به محیط‌های متلاطم و پیچیده است، محیطی که در آن تهدیدها و فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن‌ها را از یک‌سو با چالش‌ها و مشکلات سهمگین و از سویی دیگر با ظرفیت‌های گسترده و نامتعارف مواجه می‌سازد.

 

وی بیان داشت: امروز حوزه‌های علمیه با توجه به سرعت بالای تغییرها، رقیبان قدرتمند و نیازهای روزافزون مخاطبان جهت ارتقاء سطح اثربخشی و کارآمدی خود نیازمند ساخت فضایی بین‌المللی با توجه به تغییرهای پیرامون خود جهت مقابله با تهدیدها و بهره‌گیری از فرصت‌ها جهت نفوذ در مخاطبان است.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این که تثبیت، رشد و افزایش کارآمدی حوزه‌های علمیه در محیط فراملی نیازمند اصل بهبود پیاپی در محیط و فضای بین‌الملل است، تصریح کرد: باید با شناخت دقیق فرصت‌ها و تهدیدهای فراروی حوزه‌های علمیه در بعد تبلیغع مبنایی را برای طرح‌ریزی راهبردهای اثربخش جهت حضور تأثیرگذار حوزه‌های علمیه در سطح جهانی ارائه کنیم.

 

در ادامه این کمیسیون دیگر اعضا نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، راهکارها و راهبردها پرداختند و خواستار طرح ضرورت تبلیغ در عرصه بین‌الملل به مراجع و بزرگان حوزه‌های علمیه جهت ایجاد انگیزه در طلاب برای تبلیغ در عرصه بین‌ا‌لملل شدند./998/د102/ف

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات