۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۰۶۳۶
با حضور علمای شیعه و سنی؛

نشست محکومیت اعدام شیخ نمر در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه و سنی لبنان با برگزاری نشستی مشترک در این کشور بیانیه‌ای در محکومیت اعدام شیخ نمر باقر النمر صادر کردند.
لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست محکومیت اعدام شیخ نمر به‌همت «تجمع علمای مسلمان» و با همکاری «اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب در لبنان»،«شورای علمای فلسطین»، « جبهه عمل اسلامی لبنان»، «اتحادیه انجمن‌ها و شخصیت‌های اسلامی»،«انجمن علمای جبل عامل»، «انجمن علمای البقاع»، «انجمن علمای صور لبنان» و باحضور گسترده علما و اندیشمندان لبنانی برگزار شد.

 

در این نشست، برخی از شخصیت‌های حاضر از جمله شیخ عبدالناصر جبری، رییس جنبش «امت» لبنان، شیخ احمد الزین، رییس هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان، شیخ ماهر حمود، رییس اتحادیه علمای مقاومت و شیخ زهیر الجعید، دبیرکل جبهه عمل اسلامی لبنان طی سخنانی، اعدام شیخ نمر را محکوم کردند.

 

شرکت‌کنندگان در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر کردند که شیخ حسان عبدالله، رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان آن را قرائت کرد.

 

علمای لبنان در این بیانیه ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر باقر النمر، آن را اعدامی کاملا سیاسی عنوان کردند که ارتباطی به مذهب ندارد و تأکید کردند که شیخ نمر به خاطر مواضع سیاسی اعدام شد نه گرایش‌ مذهبی.

 

در این بیانیه آمده است: اهل سنت و جماعت خود را از اقدام رژیم سعودی در اعدام شیخ نمر مبرا می‌دانند و تأکید دارند که موضع دولت عربستان و اندیشه حاکم بر این کشور بیان‌کننده مواضع اهل سنت و جماعت نیست.

 

علمای لبنان در این بیانیه تأکید کردند: انگیزه و هدف اصلی این اقدام جنایت‌کارانه، غرق‌کردن جهان اسلام در فتنه است تا امت مسلمان را از مسئله اساسی آنها که فلسطین است، ‌دور سازد و این امر این فرصت را برای صهیونیست‌ها فراهم می‌کند تا پروژه یهودی‌سازی مسجدالاقصی را اجرا کنند.

 

علمای لبنان در این بیانیه، وحدت امت اسلامی را تنها راه حل بیداری این امت دانستند و از تمامی علما و سیاستمداران دعوت به وحدت و ریشه‌کن کردن فتنه را خواستار شدند.

 

همچنین در این بیانیه، علمای لبنان، گفت‌وگو را تنها راه‌حل مشکلات امت اسلام دانستند و  تأکید کردند: مقابله با تکفیری‌ها نیازمند یکپارچه‌کردن توان و قدرت جهان اسلام برای ریشه‌کن کردن آن‌ها است، زیرا تکفیری‌ها مانند صهیونیست‌ها غده‌ای سرطانی هستند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: تلاش عربستان برای سرپوش گذاشتن بر جنایت اعدام شیخ نمر از طریق قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران سودی ندارد، بلکه عربستان بهتر است به جای این اقدامات بر سر میز گفت‌وگو بنشیند و برای کاهش‌ تنش‌ها در جهان اسلام و رسیدن به راه‌حلی که تأمین‌کننده منافع کشورهای اسلامی باشد، اقدام کند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات