۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۱۰۶۸۱

افزایش اسلام هراسی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خبرگزرای رسا ـ نامزد ریاست جمهوری آمریکا با نادیده گرفتن تروریسم داخلی نژادپرستان در این کشور و تروریست خواندن مسلمانان بر مبارزه با «تروریسم اسلامی» تاکید کرد.
تد کروز نامزد رياست جمهوري آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بالا گرفتن تب اسلام هراسی در این کشور موجب شده است که نامزدهای انتخاباتی، به ویژه از حزب جمهوری خواه، به شدت بر طبل مبارزه با اسلام، مسلمانان، پناهجویان و حتی شهروندان دارای ملیت دوگانه بکوبند.

 

تد کروز از حزب جمهوری خواه یکی از این نامزدها است که هر از چندگاهی برای خوش آمدن مذاق اسلام ستیزان و نیز فریب افکار عمومی مردم این کشور در نطق های انتخاباتی خود بر ضرورت مبارزه با اسلام سخن می گوید. هر چند که لحن و گفتار وی در اسلام ستیزی به خامی و سبکی دونالد ترامپ نیست.

 

اخیرا در جلسه ای که تد کروز در ایالت آلاباما در جمع هواداران خود حضور داشت از لزوم سختگیری های هر چه بیشتر وزارت امنیت داخلی آمریکا در جمع آوری اطلاعات از پیشینه زندگی مهاجران به آمریکا به ویژه افرادی که در عملیات مرتبط با «تروریسم اسلامی» شرکت کرده یا از آن حمایت کرده اند، سخن گفت.

 

وی همچنین خواستار گسترش دامنه این تحقیقات به افرادی شد که شهروند و متولد آمریکا هستند اما به گفته وی پدر و مادری مشکوک دارند و تاکید کرد که اگر والدین این افراد نیز شهروند آمریکا هستند باید وزارت امنیت داخلی، بررسی کند که آیا این افراد شهروندان واقعی هستند یا بعد از مهاجرت به آمریکا شهروندی این کشور را کسب کرده اند.

 

این نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری گفت: شایسته است مردم آمریکا در مورد سابقه افراد تروریست که قصد صدمه زدن به آنان را دارند اطلاعات داشته باشند.

 

وی افزود: با آنکه هر ساله هزینه های نجومی برای تحقیق در مورد تروریست های وارداتی به آمریکا صرف می شود، ایالات متحده در هر پنج سال تابعیت 680 هزار مهاجر از کشور های اسلامی را تایید می کند.

 

نکته قابل توجه در صحبت های تد کروز، تاکید وی بر منشاء خارجی تروریسم و نیز اسلامی بودن آن است و به قولی پروپاگاندای چشم گیر صحبت های کروز به طور کلی افکار عمومی را از منشاء داخلی تروریسم در آمریکا دور می کند.

 

هر ساله به دلیل آزاد بودن اسلحه در آمریکا، تعداد زیادی از مردم این کشور به دست یکدیگر کشته می شوند و تعداد این افراد بسیار بیشتر از افرادی است که به دست افراد به اصطلاح مسلمان کشته می شوند.

 

نکته دیگر این که هر ساله تعداد زیادی از اقلیت ها به ویژه رنگین پوستان آمریکا به دست پلیس این کشور، که قرار است حافظ منافع مردم باشد، به قتل می رسند./847/ب902/د

ارسال نظرات