۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۱۰۷۲۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

تقویت فرهنگ مشاوره موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، گفت: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند و این می تواند نقطه روشنی برای تقویت جایگاه یک طلبه در حوزه باشد.
مشاوره گروهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب مدارس علمیه مرکز استان، تقویت بحث مشاوره در مدارس علمیه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: اگر مسائل مشاوره ای در مدارس علمیه به ویژه در میان طلاب حوزه تقویت شود به حتم حوزه و طلاب از آسیب های احتمالی دور خواهند ماند. 

 

وی حضور مشاور طلاب در مدارس علمیه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: درحال حاضر یکی از نقاط ضعف مدارس علمیه عدم وجود یک مشاور قوی در مدارس علمیه است و به همین دلیل شاهد برخی آسیب ها در میان طلاب حوزه هستیم.

 

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند و این می تواند نقطه روشنی برای تقویت جایگاه یک طلبه در حوزه باشد. 

 

حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت تقویت فرهنگ مشاوره در بخش های مختلف جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تأکید اسلام بر تقویت فرهنگ مشاوره است، اما متأسفانه بخش های دینی و فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه کمتر به مسأله مشاوره پرداختند.

 

وی با بیان این که مدیران و اساتید مدارس بیشتر به مسأله مشاوره در میان طلاب توجه کنند و آن را سبک نشمرند، گفت: مشاوره در مسائلی نظیر ازدواج، مباحث طلبگی و مباحث علمی یک ضرورت است که باید در حوزه های علمیه مورد توجه بیشتر قرار گیرد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما به دنبال تشکیل یک تیم مشاوره در حوزه علمیه استان هستیم، تصریح کرد: تأسیس یک مرکز مشاوره توانمند در حوزه علمیه مازندران یکی از اهداف بلند ما در معاونت تهذیب است.  

 

وی با تأکید براین که تلاش ما تربیت مشاوران متخصص در مدارس علمیه است، تصریح کرد: اگر فرهنگ مشاوره در میان طلاب و حوزه های علمیه ما نهادینه شود به حتم شاهد اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی طلاب خواهیم بود.

 

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که با حضور مشاور در مدارس علمیه می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در مدارس را گرفت، افزود: در حال حاضر بسیاری از طلاب ما در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار ضعف هستند که با فعال شدن واحد مشاوره می توان این مشکلات را مرتفع کرد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند و به همین دلیل باید به این مسأله مهم توجه شود.

 

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.   

 

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.   

 

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه مهذب مسیر کمال، رشد و پیشرفت را زودتر از دیگران طی خواهد کرد، بیان داشت: اهتمام به مباحث تهذیبی باید از اولویت های مدارس علمیه باشد./950/202/ب1

ارسال نظرات