۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۷۳۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

بصیرت بخشی به جامعه مهم ترین رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، بصیرت بخشی را مهم ترین رسالت امروز روحانیت دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را به منظور تخریب جایگاه نظام اسلامی به کار گرفته اند، روحانیت باید نقش بصیرت بخشی در جامعه داشته باشد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مبلغان غرب استان، بصیرت بخشی را مهم ترین رسالت امروز روحانیت دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را به منظور تخریب جایگاه نظام اسلامی به کار گرفته اند، روحانیت باید نقش بصیرت بخشی در جامعه داشته باشد.

 

وی به طرح شبهات مختلف از سوی دشمنان در فضای کشور اشاره کرد و افزود:مهم ترین هدف دشمنان از ایجاد شبهه در جامعه انحراف مردم از دین مبین اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت نقش روشنگری و بصیرت بخشی را در جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: حضور روحانیت در مجامع مختلف باید با تقویت بصیرت در جامعه همراه باشد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این‌که روحانیت باید دین و ارزش های ناب اسلامی را به شیوه ای صحیح در جامعه تبلیغ و ترویج کند،افزود:شبهه زدایی در جامعه باید امروز بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان با ترویج شبهات گوناگون در پی تهی کردن معنویت در نسل جوان هستند، تصریح کرد: پاسخگویی به این شبهات باید امروز در اولویت برنامه های مبلغان دینی قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که اگر جلوی ترویج و تبلیغ این شبهات در جامعه گرفته نشود به حتم شاهد مشکلات جبران ناپذیری خواهیم بود، افزود: روحانیت تنها قشری است که می تواند پاسخگوی این شبهات خطرناک باشد.


استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه بر ضرورت توجه روحانیان به مسأله پژوهش و تهذیب در حوزه اشاره کرد و افزود: روحانیت باید سعی کند علاوه بر تقویت این مسائل در بعد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی نیز دارای تحلیل و صاحب نظر باشد.

 

وی با بیان این که آگاهی روحانیان با مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی آنها را در ترویج مناسب اسلام ناب در جامعه یاری خواهد داد، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دینی باید به علوم روز مجهز باشد تا بتواند به خوبی پاسخگوی شبهات سنگین دشمنان در جامعه اسلامی باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همگان باید بدانند که ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است.

 

حجت الاسلام صادقی شناخت ولایت را یک رسالت مهم دانست و با بیان اینکه تنها با ولایت می توانیم از مسیرهای بحرانی عبور کنیم، ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی به الگویی بی بدیل برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده به برکت ولایت فقیه است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان، ولایت فقیه را مهم ترین عامل شکست نقشه های شوم خود می داند، تصریح کرد: نظام سلطه در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران به زانو در آمده است.

 

وی تفرقه و اختلاف را خواست اصلی دشمنان نظام دانست و با بیان این که هر گونه اختلاف افکنی خیانت به نظام و ملت ایران اسلامی است، تصریح کرد: مسؤولان باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده در مسیر اهداف دشمنان گام بر ندارند.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود بر ضرورت وحدت حول محور ولایت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید در همه امور تابع محض ولایت فقیه باشند.

 

وی پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب را یک تکلیف شرعی دانست و گفت: بر همه مسؤولان و کارگزاران نظام واجب است گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان در سه دهه اخیر از هر فرصتی برای از بین بردن جایگاه ولایت فقیه در ایران اسلامی استفاده کردند، گفت: خوشبختانه و به لطف خداوند متعال، هوشیاری و بصیرت ملت ایران همه توطئه های خصمانه و شوم آنها در این خصوص خنثی کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ولایت فقیه بیش از سه دهه افتخار، عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است، تصریح کرد: امروز نیز برای ادامه این روند باید مطیع محض رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

 

وی افزود: ملت ایران تا پای جان در تبعیت از ولایت فقیه ایستاده اند و حضور همیشه در صحنه ملت ولایتمدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف بیش از سه دهه اخیر بیانگر اعتقاد راسخ این ملت به اصل ولایت فقیه است./950/202/ب3

ارسال نظرات