۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۱۰۷۸۲
امام جمعه بندرعباس:

نماز باید بیش از پیش در جامعه کنونی شناخته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان بر ضرورت شناخت بیش از پیش نماز در جامعه کنونی تاکید کرد و گفت: شناخت کامل نماز سبب شده تا این فریضه با عشق اقامه شود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امروز در اجلاس استانی نماز، مسجد و سنجش دستاوردها در بندرعباس، با بیان اینکه نماز در برگیرنده همه چیز حتی علم است، گفت: ابوعلی سینا هر وقت به مشکل علمی برمی خورد به نماز متوسل و مشکلش حل می شد و این مسأله مهمی است که ما باید به آن باور داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به نماز از عمق جان ارزش قائل شد تصریح کرد: عشق به پول دلیلش این است که حلال مشکلات است و باید به نماز به عنوان بزرگ ترین حلال و رفع کننده مشکلات زندگی ارزش و احترام خاصی قائل شویم.

 

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه نماز باید به خوبی در جامعه اسلامی شناخته شود، اظهار داشت: حضرت علی(ع) به دلیل شناخت کامل از نماز در موقع اقامه این فریضه الهی از دنیا جدا می‌شد.

 


وی ادامه داد: اهل بیت(ع) نیز به دلیل شناخت از جایگاه این فریضه الهی، هنگام وضو گرفتن رنگ چهره شان عوض می شد و این نشان می دهد که این بزرگواران برای نماز نقش و ارزشی ویژه قائل بودند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد:  در سخت ترین مصیبت ها دو رکعت نماز، شما را از هلاکت نجات می دهد زیرا نماز اوج ذکر خداست و روان سالم که جدی ترین بحث در دنیای امروزی است در پرتو اقامه این فریضه خدایی محقق می شود.

 

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه خداوند پوشاننده فقر و مشکلات زندگی انسان هاست بیان کرد: برای شناخت بهتر و بیشتر نسبت به فریضه الهی نماز باید به کتاب اسرارالصلاه رجوع کرد، مطالعه این کتاب، کمک شایانی به انسان در راستای درک و فهم ابعاد مختلف نماز می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در اسلام گفت: عبادت بزرگی همچون نماز نیازمند یک جا و مکان مناسب است.


امام جمعه بندرعباس گفت: هرقدمی که نمازگزار به طرف مسجد بر می دارد یک ثواب اضافه و گناهی از وی کم می شود و هرچه فاصله خانه تا مسجد بیشتر باشد بهره گیری از برکات  آن افزون تر است.


وی در ادامه، با اشاره به ثواب اقامه نماز در مسجد تصریح کرد: اقامه یک رکعت نمازدر مسجد برابر است  با 25 رکعت نماز در منزل، بنابراین عدم رغبت و انگیزه لازم برای اقامه نماز به خاطر این است که نماز را نمی شناسید.


آیت الله نعیم آبادی در ادامه، با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) پیرامون نماز مبتنی بر اینکه هیچ ترکیبی مثل ترکیب نماز جامع نیست، گفت: نماز علاج مومن و پناهگاه سختی هاست، پس باید با عشق نماز خواند.


وی بخل برخی ثروتمندان و ضعف باورها را دو عامل مهم دانست که سبب شده افراد برای انجام امور خیریه نظیر ساخت و احداث مسجد حضور نیابند.


امام جمعه بندرعباس ادامه داد: به فرموده خداوند؛ اگر توان ساخت مسجدی نداری به اندازه یک متر که می‌توانی مسجد بسازی، پس باید در ساخت و احداث مسجد به هر اندازه ای که توان دارید شرکت کنید.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه خداوند، مسجد را به ایمان ربط می دهد اذعان داشت: با مشاهده رابطه ایمان با مسجد به درجه و اهمیت حضور در ساخت و احداث این مکان مقدس پی می بریم./851/202/ب1

ارسال نظرات