۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۱۰۷۸۴
امام جمعه بروجرد:

فعالیت دانشگاه ها براساس نیاز جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد دانشگاه را محل تولید علم و اخلاق دانست و گفت: تولید علم در دانشگاه ها باید براساس نیازهای جامعه صورت گیرد.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، که در سالن شهیدی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه محل تعلیم و تربیت است.

 

وی با تأکید بر این که در دانشگاه همراه با تعلیم و تربیت اخلاقی باید بصیرت افزایی صورت گیرد، افزود: آموزش جدای از اخلاق و معنویت در یک نظام سیاسی دینی چیزی برای بشریت به ارمغان نمی آورد.

 

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر توجه دانشگاه به تولید علم و اخلاق در کنار هم اظهار داشت: انجام کارهای پژوهشی بدون اخلاق به نتیجه نمی رسد.

 

وی با اشاره به وجود نیروهای جوان، توانمند و با استعداد در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: در سایه پرورش علمی باید استعداد جوانان ما در دانشگاه ها شکوفا شود.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که آینده کشور ما در دست جوانان امروز است، گفت: خروجی دانشگاه های ما باید افرادی چون بزرگان دین و علمایی باشند که در حفظ اقتدار نظام بیفزایند.

 

وی با تأکید بر این که دانشگاه ها باید به نیازهای جامعه توجه داشته و آگاه باشند، تصریح کرد: در دانشگاه های ما باید برابرس نیاز جامعه دانشجویان تحصیل و پرورش یابند.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه با تأکید براین که افراد شایسته و توانمند باید مدیریت امور را بر دوش گیرند، خاطرنشان کرد: احساس مسؤولیت مهم ترین عامل موفقیت یک مدیر است.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: جایگاه مدیر بودن امانت است و در جهت حفظ این امانت و انجام وظیفه نباید هیچ گونه کم کاری و یا کوتاهی صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر این که مدیر باید با جدیت جایگاه مدیریت مراقبت کند، ادامه داد: باید توجه داشت که مدیریت در جامعه اسلامی حکومت و سیاست نیست بلکه خدمت به مردم است.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که در واگذاری مدیریت ها باید مواظب باشیم، افزود: در انجام امور باید تعامل وجود داشته باشد.

 

گفتنی است، در پایان از زحمات احمد سیف، رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بروجرد قدردانی شد و مجید شمس به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی شد./9459/202/ب1

ارسال نظرات