۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۱۰۸۱۲

مخالفت با ساخت مسجد و تهدید مسلمانان در وایومینگ آمریکا

خبرگزاری رسا ـ اسلام ستیزان در یکی از شهرهای ایالت وایومینگ با تهدید مسلمانان، نسبت به ساخت مسجدی در این شهر اعتراض کردند.
مسجد شهر ژيلت ايالت وايومينگ آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنای مسجدی در شهر ژیلت در ایالت وایومینگ آمریکا موجب اعتراض ساکنان این شهر شده است به حدی که عده ای از آنان پویشی اعتراضی در فیسبوک به راه انداخته اند.

 

برت کالوین، فردی که این پویش را آغاز کرده است، در گفت وگو با رادیوی وایومینگ گفت: اسلام باید در ژیلت متوقف شود و ما نمی خواهیم جهادگرایان در همسایگی ما حضور داشته باشند.

 

کالوین همچنین به نگرانی مردم این شهر از تصمیم دولت آمریکا برای سکونت پناهجویان سوری در آنجا اشاره کرد و گفت: مردم ژیلت نمی خواهند با مشکلی جدید روبرو شوند. چرا به پناهجویان اجازه ورود داده شود و منتظر وقایع بعدی بمانیم؟ و چرا از همان ابتدا جلوی مشکل را نگیریم؟

 

در ماه نوامبر اعضای کمپین فیسبوکی کالوین تهدید کردند که اگر جلوی فعالیت مسلمانان در مسجد شهر گرفته نشود، برای ابراز انزجار خود از آنان، به داخل مسجد گوشت خوک پرتاب خواهند کرد.

 

آفتاب خان، یکی از مسلمانان پاکستانی الاصل که 16 سال در این شهر سکونت داشته است گفت که حدود 30 مسلمان در این شهر ساکن هستند که یکی از این افراد خانه ای قدیمی را خریده و به مسجد تبدیل کرده است.

 

وی افزود: اقدامات ضد اسلامی رخ داده در شهر بسیار منفی و آزاد دهنده بوده تا حدی که موجب تعجب مسلمانان شده است. این اقدامات بی سابقه است یعنی حتی بعد از وقایع یازده سپتامبر نیز با جامعه مسلمانان چنین برخوردی نشده بود.

 

آفتاب خان که مدیر هتلی درشهر است همچنین به تهدیدات اسلام ستیزان علیه وی و خانواده اش اشاره کرد و گفت: هیچ کس بیشتر از من اصالت در وایومینگ ندارد و من همه عمر خود را در این منطقه گذرانده ام. اسلام ستیزان به خانواده من حمله کرده و ما را تهدید کردند./847/ب902/د

ارسال نظرات