۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۳۱۰۸۷۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه مشهد:

اساس عبادت عدم گناه و اساس آرزو صبر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با اشاره به این که اساس عبادت عدم گناه و اساس آرزو صبر است، گفت: باید حسد، تکبر و بخل را کنار بگذاریم و درصدد این باشیم که واقعا بندگی خداوند متعال را به جای آوریم.
شکرانه بندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو زهرا افشار، مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی این مرکز که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار شد، گفت: بیماری دل و باطن را شناسایی کنیم و به دنبال درمان باشیم.

 

وی ابراز داشت: ما از لحظه بعد خود مطلع نیستیم، آیا زمانی که از خانه بیرون می رویم به برگشت خود امید داریم؟

 

افشار به اهمیت و جایگاه بندگی خدا اشاره کرد و گفت: حسد، تکبر و بخل را کنار بگذاریم و درصدد این باشیم که واقعا بندگی خداوند متعال را به جای آوریم.

 

بیماری دل از بیماری جسم سخت تر است
مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با اشاره به این که بیماری دل از بیماری جسم سخت تر است، افزود: در وصیّت‌های حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) است که فرمودند: «ای پسرم! از گرفتاری‌ها وبلاهای انسان در دنیا، فقر و تنگدستی است، و سخت‌تر از آن، بیماری جسمی است و سخت‌تر و بدتر، این است که انسان دلش بیمار باشد».

 

وی ابراز داشت: قلب انسان است که انسان را به خدا متوجه می کند و وقتی دل بیمار شد به خودی خود از خدا دور می شود و وقتی می‌بینیم افرادی به گروه های تکفیری چون داعش می‌پیوندند، علت آن را در سستی اعتقادشان می بینیم.

 

انسان قسی القلب از خداوند دور می شود
افشار به خطرات قساوت قلب اشاره کرد و گفت: وقتی قلب انسان قسی شد، دیگر سخنی را قبول نمی کند و از حرکت به سوی خدا باز می ماند و از خدا دور می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد افزود: قرآن راه پیشگیری و درمان را نشان می‌دهد، ما باید عواملی که سبب سختی و قساوت دل می شود را از جلوی راه برداریم؛ گوش کردن به صداهای باطل و مجالست نکردن با علما موجب قساوت قلب می شود و بودن با اهل حق، سبب می شود تا انسان مورد رحمت الهی قرار بگیرد.

 

وی ابراز داشت: زیاد خوردن و زیاد خوابیدن نیز قساوت قلب می آورد؛ چرا که اگر انسان زیاد سیر باشد، دیگر دغدغه افراد گرسنه را ندارد. 

 

افشار با اشاره به این که شکم سیر انسان را به سوی خدا نمی برد، گفت: وقتی غذا می خورید، به حد سیری نخورید؛ چرا که وقتی معده انسان پر باشد، فکر و قلب انسان نمی تواند کار کند و اعضا و جوارح از عبادت خدا باز می ماند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد افزود: اساس عبادت‌ها گناه نکردن است و اساس آروزها، صبر است./1309/202/ب2

ارسال نظرات