۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۹۱۰
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

دوره آموزشی «بشارت 8» در استان مرکزی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی در رابطه با برگزاری دوره آموزشی «بشارت 8» در استان مرکزی، گفت: این دوره آموزشی دو روزه ویژه مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری تازه تأسیس استان است که با هدف تربیت و پرروش نیروهای متعهد و کارآمد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: مساجد نماد شکوه اسلام و مظهر استکبارستیزی در جهان مطرح هستند.

 

تربیت نیروهای مسجدی و جذب جوانان به مساجد

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایران اسلامی باید با برنامه ریزی های منسجم خود و با تربیت نیروهای مسجدی و جذب جوانان به مساجد در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری به آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِین»  اشاره کرد و افزود: در این آیه خداوند برای سازندگان مسجد پنچ شرط را قرار داده است که آن‌ها به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند، نماز را اقامه و آن را در جامعه ترویج می‌کنند، آن‌ها حقوق شرعی همانند زکات را می‌پردازند و این افراد به جزء خداوند از فردی دیگر ترس و هراس ندارند.

 

بیش از 500 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول فعالیت است

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیش از 500 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول فعالیت است که این تعداد افزون بر کانون های مساجد شهرها؛ کانون مساجد روستایی، کانون های تخصصی از جمله قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره، مهدویت و عفاف و حجاب و کانون‌ دانشگاهی در مساجد دانشگاه نیز مشغول به فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در رابطه با برگزاری دوره آموزشی «بشارت 8» در استان مرکزی گفت: این دوره آموزشی دو روزه ویژه مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی ـ هنری تازه تأسیس استان است که با هدف تربیت و پرروش نیروهای متعهد و کارآمد برگزار می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به این که این دوره آموزشی با مدیریت فرهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در اسفند ماه سال جاری در اراک برگزار می‌شود، افزود: این دوره آموزشی دو روزه ویژه مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی ـ هنری تازه تأسیس استان است که با هدف تربیت و پرروش نیروهای متعهد و کارآمد برگزار می‌شود.

 

تکنیک در مدیریت و برنامه‌ریزی در مسجد

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به این که مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی در راستای آشنایی با شیوه‌های مدیریت کارآمد در مساجد، آموزش‌های مرتبط با حوزه فعالیتشان را خواهد دید، گفت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برای مسؤولان کانون‌های جدیدالتأسیس در هر سال دوره آموزشی برگزار می‌کند که سال گذشته این دوره در مجتمع اردویی رامسر برگزار شد.

 

وی افزود: تکنیک در مدیریت و برنامه‌ریزی در مسجد، سواد رسانه‌ای، آشنایی با انواع مکاتبات اداری و شیوه گزارش‌نویسی، سواد هنری و مخاطب‌شناسی و ارتباط مؤثر از موضوعات دوره آموزشی «بشارت 8 » است که از سوی استادان مجرب از حوزه علمیه قم ارائه داده می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه بیان داشت: این دوره آموزشی با حضور بیش از یک‌صد نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری تازه تأسیس مساجد مرکزی در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار می‌شود./842/302/ب1

ارسال نظرات