۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۱۰۹۲۹
آیت الله حسینی بوشهری خواستار شد؛

تشکیل مرکزی برای ترویج سنت وقف در جامعه/ اقبال خیرین به وقف در حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام، خواستار تشکیل مرکزی برای ترویج این سنت حسنه در جامعه شد و گفت: طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب یک نوع بی اعتمادی نسبت به وقف و متولیان آن در بین مردم ایجاد شده بود، اظهار کرد: مردم در آن زمان مشاهده می‌کردند که در موقوفات رعایت امور شرعی نمی‌شود و در این راستا نسبت به سنت وقف بی اعتماد و بی اعتنا شده بودند.
وی با بیان این که امروز شاهد ترویج سنت وقف در جامعه هستیم، بیان کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه است که از پشتوانه قرآن، سیره پیامبر (ص) و روایات اهل بیت (ع) برخوردار است و ما باید این سنت خدا پسندانه را در جامعه ترویج کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که ما باید مردم را به سمت توسعه هرچه بیشتر سنت وقف در جامعه هدایت کنیم، افزود: یکی از موضوعاتی که می‌تواند مورد توجه طلاب و علما قرار بگیرد ترویج سنت وقف در حوزه‌های علمیه است و ما سعی داریم تا خیرین را به سمت وقف در حوزه تشویق کنیم.
وی با بیان این که در قرآن کریم 28 مورد به اهمیت نماز اشاره شده و همچنین بعد از این 28 مورد در ارتباط با انجام یک واجب مالی تأکیدات فراوانی آمده است، اظهار کرد: خوشبختانه کمیته وقف که در چند سال اخیر با همکاری حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشکیل شده، توانسته است در ترویج سنت حسنه وقف در حوزه‌های علمیه گام مؤثری بردارد ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم مرکزی تأسیس شود تا در آن عده‌ای آموزش ببینند که دغدغه آن‌ها ترویج سنت وقف باشد و همچنین از صدا و سیما تقاضا می‌کنیم که همانطور که برای موضوعات اجتماعی سریال می‌سازند از موقوفاتی که توسط عالمان وقف شده است مستند ساخته شود تا مردم نسبت به ترویج سنت وقف و جایگاه وقف در اسلام آشنا شوند.
وی ادامه داد: همچنین در کتاب‌های درسی باید یک تجدید نظر صورت گیرد و در متون آن نسبت به اهمیت سنت حسنه وقف برای کودکان مطالبی آورده شود./858/پ202/ج
ارسال نظرات