۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۳۱۱۰۲۴

سخنرانی کشیش اسلام ستیز در جمع نمایندگان آمریکا

خبرگزرای رسا ـ نمایندگان ایالت آیداهوی آمریکا با وجود اعتراض مسلمانان این ایالت، در جلسه‎ای با حضور یک کشیش اسلام ستیز معروف شرکت کردند.
اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایندگان ایالت آیداهو روز پنجشنبه به مراسم سخنرانی یک کشیش اسلام ستیز ایرانی الاصل که سابق بر این مسلمان بوده است دعوت شدند که این مراسم انتقاد مسلمانان آمریکا را برانگیخت.

 

شهرام هادیان که بعد از فرار از ایران به دین مسیحیت گرویده و کشیشی مسیحی شده است، به دلیل سخنرانی های شدید اللحن ضد اسلامی در آمریکا معروف شده است.

 

وی به طور مثال در سخنرانی ماه نوامبر خود در تگزاس ضمن ادعای این که نه تنها اسلام افراطی سبک داعش، بلکه کلیت دین اسلام به طور فعال درصدد سیطره بر کل جهان است، تاکید کرد که این دین در حال حاضر به این هدف خود در آمریکا موفق شده است.

 

این فرد اسلام ستیز با اشاره تلویحی به آمریکایی شدن خود گفت: (مسلمانان) آنچنان در ما (مردم آمریکا) و دولت ما(آمریکا) نفوذ کرده اند که که جلوگیری از آن بسیار دشوار است.

 

وی همچنین با متهم کردن باراک اوباما به اسلام گرایی افزود: اسلام گرایان بر حکومت ما سیطره دارند که این سیطره از کاخ سفید شروع می شود.

 

هادیان در سخنرانی خود با هشدار دادن به مردم آمریکا درباره نفوذ و گسترش جغرافیایی مسلمانان گفت: یکی از مسایلی که باید در مورد ایدئولوژی اسلام، به ویژه مسلمانان آمریکا مدنظر قرار دهید، این است که آنان مناطق محافظه کار مسیحی را هدف قرار داده اند.

 

وی در این رابطه افزود: دلیل این هدف گذاری این است که مسلمانان معتقدند اگر قادر به فروپاشی مناطقی باشند که از منظر آنان نقاط قوت ما یعنی کمربند مسیحیت و مناطق محافظه کار است، خواهند توانست که سایر نقاط کشور را به آسانی تحت سیطره در آورند.

 

با توجه به اسلام ستیزی تند این کشیش، برخی از نمایندگان جمهوری خواه در نظر دارند که خود را از اتهام حضور در سخنرانی پنجشنبه شب دور نگاه دارند. اما شهرام هادیان پیش از این از سوی تعدادی از نمایندگان آیداهو مورد حمایت قرار گرفته است.

 

سال گذشته و زمانی که تعدادی از نمایندگان آیداهو تصویب توافقنامه بین المللی صدور اجازه سرپرستی کودکان خارجی برای حمایت از والدین آنان را در آیداهو تحریم کردند، هادیان برای خود تا حدودی اعتبار به دست آورد.

 

این عده از نمایندگان آیداهو با جوسازی هادیان قانع شده بودند که پذیرش کودکان خارجی برای حمایت از والدین آنان، موجب هموار شدن اداره این ایالت با شریعت اسلامی خواهد شد. البته این تصمیم بعدا لغو و به جلسه قانون گذاری ویژه ای موکول شد./847/ب902/د

ارسال نظرات