۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۳۱۱۰۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

رفتار انتخاباتی باید مطابق با فقه و اخلاق اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر رعایت رفتار انتخاباتی مطابق با فقه و اخلاق اسلامی، گفت: اگر فقه انتخاباتی در دستور کار نباشد، فعل حرام صورت گرفته است.
حجت الاسلام قاسم ارمي

حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: دریافت رأی نمایندگان از مردم، حق الناس است، چرا که با این  رأی، حقی را بر عهده آنها می گذارند که باید در راستای این حق به وظایف خود عمل کنند.

 

وی افزود: کسانی که رأی می دهند نیز رأی‌شان حق الناس محسوب می شود، چون رأی دهندگان با رأی خود ادای دِین به جمهوری اسلامی می کنند و این دِین باید به درستی انجام شود.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر انجام تبلیغات صحیح، افزود: اگر تبلیغات در چارچوب اخلاق، شرع، منطق و خِرَد انجام نشود و فرد اصلح به جامعه معرفی نشود، رأی مردم ضایع شده و به هدر می رود و به عنوان حق الناس محسوب می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که اخذ رأی و همچنین دادن رأی از مصادیق حق‌الناس محسوب می‌شود، گفت: کسی که رأی می دهد، شخصی را در سرنوشت همه افراد جامعه شریک می‌کند، از این رو این در این انتخاب باید بسیار دقت شود.

 

وی با بیان این که انتخاب باید اصلح باشد، گفت: در انتخاب کاندیدای مورد نظر باید خدمت به آحاد مردم دیده شود و صِرفا منافع شخصی مدنظر قرار نگیرد.

 

به گفته وی، ستاد تبلیغات و شخص کاندیدا اگر شخص اصلح تر از کاندیدای موردنظر خود را یافتند، باید او را به جامعه معرفی کنند، چرا که در روایات داریم اگر کسی اصلح تر از خود را بیابد، اما کناره گیری نکند به خدا و رسولش خیانت کرده است.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر رعایت رفتار انتخاباتی مطابق با فقه و اخلاق اسلامی، گفت: اگر فقه انتخاباتی در دستور کار نباشد، فعل حرام صورت گرفته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: کسی می تواند وارد مجلس شود و قانون را تصویب کند که از طریق قانونی به این پُست رسیده باشد که این امر مستلزم عمل به فقه انتخابات است./1307/303/ب2

ارسال نظرات