۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۱۰۵۹
آیت الله اراکی:

دشمن با راه اندازی جنگ اسلام علیه اسلام سعی در محاصره انقلاب و مقاومت دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که دشمن سعی کرده که جنگ استکبار علیه اسلام را به جنگ اسلام علیه اسلام مبدل کند، گفت: جنگ اسلام علیه اسلام تمام جغرافیای امت اسلامی را در بر می گیرد و یکی از اهداف دشمنان از اجرای این دسیسه در محاصره قرار دادن انقلاب اسلامی و جریان مقاومت و بیداری اسلامی است.
آيت الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، به تشریح دستاوردهای برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی که اخیرا در تهران برگزار شده بود پرداخت و گفت: در این کنفرانس بیش از 700 نفر از شخصیت های مؤثر جهان اسلام حضور داشتند.


وی افزود: این کنفرانس بین المللی افزون بر فواید بسیاری از جمله گفت وگو میان میهمانان و ارائه طرح های مؤثر برای حل مشکلات جهان اسلام داشت، یک واکنش جهانی علیه جریان تفرقه گرا و دستگاههای جاسوسی در جهان اسلام بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان در گذشته تلاش داشتند تا با جنگ نظامی و سخت انقلاب و مقاومت اسلامی را از پای در آورند، اظهارداشت: دشمن به این نتیجه رسیده که جنگ سخت فایده ای ندارد از این رو پس از شکست در دفاع مقدس پروژه جنگ نرم را علیه انقلاب و مقاومت کلید زد.


وی ادامه داد: مسلمانان باید بدانند که امروز در یک جنگ سراسری و فراگیر قرار داریم که جبهه با استفاده از ابزار نرم تلاش می کند جبهه بیداری اسلامی و جبهه انقلاب اسلامی را در هم بشکند، از این رو امت اسلام باید هوشیاری خود را افزایش دهد.


آیت الله اراکی با بیان این که دشمن سعی کرده که جنگ استکبار علیه اسلام را به جنگ اسلام علیه اسلام مبدل کند، ابراز داشت: جنگ اسلام علیه اسلام تمام جغرافیای امت اسلامی را در بر می گیرد و یکی از اهداف دشمنان از اجرای این دسیسه در محاصره قرار دادن انقلاب اسلامی و جریان مقاومت و بیداری اسلامی است.


وی عنوان کرد: دشمن در صدد است که انقلاب و مقامت اسلامی را یک جریان صرفا شیعی معرفی کرده و دیگر مسلمانان را از این جریان جدا و آن ها را علیه شیعیان بسیج کند، هدف دیگر دشمن از این نقشه شوم تقسیم بندی بین شیعیان است به گونه ای که شیعیان ایرانی را از غیر ایرانی جدا کرده و جریان مقاومت و انقلاب را تنها به شیعیان ایرانی منتسب کنند.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دشمن در بسیاری از توطئه های خود شکست خورده اما باید بیش از پیش مراقب دسیسه ها بود، مجمع جهانی تقریب سعی در مقابله با این توطئه های دشمنان اسلام دارد.


وی اضافه کرد: خوشبختانه امروزه جریان مقاومت و مسأله تقریب مذاهب در جهان اسلام طرفداران زیادی دارد، جریانی که تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران و تفکر انقلاب اسلامی در جهان اسلام را منزوی کند امروز به تدریج در حال اضمحلال است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات