۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۱۱۰۶۹
خطیب موقت کرمان:

انتخابات نمادی از مردم سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عرب‌پور مردم را به حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات هفتم اسفند سفارش کرد و گفت: انتخابات نمادی از مردم سالاری دینی است.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام  عربپور در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: انسان با حیوانات، محیط زیست، اشیاء، پرندگان، درختان، و مانند آن تعامل دارد و اسلام برای همه این‌ ارتباط‌ها الگو و رهنمودی را بیان می کند که حاصل این الگوها پیشنهاد سبکی برای زندگی است.

 

وی گفت: امام علی(ع) فرمودند: هیچ خیری در عبادتی که در آن تفکر نباشد، نیست؛ اولین قدمی که بر می‌داریم دست‌یابی به معرفت و شناخت نسبت به خود است و به طور قطع کسی که خودش را شناخته خدا را می شناسد.

 

خطیب موقت کرمان با بیان این‌که انسان برای فهم سبک زندگی باید ابتدا خود را بشناسد، اظهار داشت: انسان باید ویژگی‌ها و ظرفیت خود مانند فطرت انسانی اش را ببشناسد و به دنبال رفع نیازهای فطری‌اش باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اولین شاخصه سبک زندگی فردی معرفت و تفکر است، زیرا بعد از تفکر و معرفت حرکت صورت می‌گیرد، ما برای این تفکر و اندیشه نیاز به دانش داریم و در اسلام اهمیت فراوانی برای دانش قائل شده‌اند، این خود یکی از شاخصه‌های سبک زندگی است که چه چیزی را و از چه کسی فرا بگیریم.

 

حجت‌الاسلام عربپور با اشاره به این‌که با ضرورت یافتن علم‌آموزی، اسلام به بیان آداب تعلیم و تعلم پرداخته است، گفت: در شرع مقدس آمده است به انسان یاد می‌دهند که حکمت را بگیرد اگرچه از زبان آدم‌های مجنون باشد؛ همچنین آموزش قرآن و علوم قرآنی نیز مورد تأکید دین است.

 

وی ادامه داد: اسلام اهمیت بسیاری به تلاش و کار داده است و انسان را از کسلی و تنبلی بر حذر داشته است؛ در روایتی داریم «کسالت به دین و دنیای انسان ضرر می رساند».

 

حجت الاسلام عربپور ابراز کرد: در جامعه اسلامی ارزش انسان‌ها و میزان رابطه انسان‌ها با همدیگر به ایمان انسان بستگی دارد.

 

وی تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در اجتماعات مسلمانان را هدف دشمن دانست و گفت: گروهک‌های تکفیری اجیرشده استکباراند و دنیا و آخرت خود را به دلارهای آنان فروخته‌اند.

 

خطیب موقت کرمان مطرح کرد: دشمن همه قدرت و توان خود را برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان به کار گرفته است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: حضور وحدت آفرین شما در اجتماعات؛ توطئه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند.

 

حجت الاسلام عربپور امنیت و آرامش و وحدت حاکم بر جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر دانست و گفت: تمام دنیا به ملت ایران به واسطه وحدت و برادری و امنیت حاکم بر این نظام غبطه می‌خورند.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به توقیف شناور نیروی دریایی آمریکا و سپس آزادی تفنگداران این کشور، افزود: شاید این نظامیان آمریکایی که از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران دستگیر شدند فکر می‌کردند اسیر شده‌اند و چه اتفاقاتی ممکن است برایشان رخ دهد اما دیدند در کمال احترام آزاد شدند تا به نیروهای خودشان ملحق شوند.

 

خطیب موقت کرمان گفت: این نوع برخورد اسلامی پیام هایی دارد از جمله اینکه اسلام، دین معرفت و مهربانی است نه آن اسلامی که غربی ها با نیروهای تروریسم خود در دنیا تبلیغ می کنند.

 

وی افزود: پیام دیگر این رویداد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است؛ آنها فکر می کردند ما با وجود توافق هسته ای در همه امور از آنها اجازه خواهیم گرفت که این اشتباه بسیار بزرگی است.

 

حجت الاسلام عرب پور گفت: یک توافق هسته ای انجام شده که در جای خود است اما در مساله نظامی و دفاعی به هیچ عنوان ضعیف نخواهیم بود و اقتدار نظامی ما در جای خود باقی است و اجازه ذره ای نفوذ در کشور ایران به کسی داده نخواهد شد.

 

وی اظهار داشت: در این اقدام نظامی یک پیام روشن دیگری هم وجود دارد برای کسانی که با رژیم صهونیستی هم آوا می شوند و سعی می کنند منطقه را متشنج کنند، اینان بدانند که اگر لازم شود جمهوری اسلامی آنها را هم گوش مالی خواهد داد.

 

 حجت الاسلام  افزود: ما با تمام وجود حمایت خود را از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران اعلام می کنیم.

 

امام جمعه موقت کرمان گفت: مقام معظم رهبری هم در جمع ائمه جمعه بر لزوم توجه به نفوذ دشمن و رصد کردن تحرکات آنها تأکید فرمودند.

 

وی با اشاره به موضوع هسته ای و اجرای برجام ادامه داد: طبق برنامه ای که بوده می بایست تا آخر این ماه ایران بتواند اقداماتی را انجام دهد و آنها هم قدم های بعدی را بردارند.

 

حجت الاسلام عربپور تأکید کرد: ایران طبق برنامه وظایف خود را انجام داده است و آژانس هم باید گزارش خود را تقدیم کند و بلافاصله آنها هم طبق برنامه رفع تحریم ها را انجام دهند.

 

خطیب جمعه کرمان مردم را به حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات هفتم اسفند سفارش کرد و گفت: انتخابات نمادی از مردم سالاری دینی است.

 

وی افزود: وظیفه ما در گزینش افرادی که می خواهند دو مجلس مهم نظام جمهوری اسلامی را شکل دهند بسیار خطیر و حساس است.

 

حجت الاسلام عربپور عنوان کرد: مردم می دانند با انتخاب خود 2 رکن از ارکان نظام شکل می گیرد و تجربه نشان داده که دشمن ما در هر انتخاباتی که انجام می شود آن را برای خود فرصتی می بیند برای فتنه کردن و آشوب کردن در کشور که هر بار هم با درایت ملت ایران شکست می خورد.

 

وی تصریح کرد: دشمن نادان ما فکر می کند که مردم ایران مردم ساده ای هستند که با خط دهی های خصمانه آنها می آیند و در کشور آشوب و بلوا راه می اندازند.

 

حجت الاسلام عربپور در پایان گفت: از اکنون متوجه ترفند های دشمن باشید و اگر خدایی ناکرده فتنه ای شکل بگیرد مردم ما همچون گذشته حضور دارند و پاسخ خواهند داد./9705/201/ب2

ارسال نظرات