۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۱۱۰۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دشمنان در دوره پسابرجام در پی مهار انقلاب اسلامی هستند/ ولایت فقیه قلب نظام اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اجرای قریب‌الوقوع توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: دشمنان به محدود شدن برنامه هسته‌ای ما قانع نبوده و در دوره پسابرجام در پی مهار انقلاب و حرف‌شنوی نظام از استکبار جهانی هستند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ماندگاری و رشد روزافزون نظام اسلامی چند عامل دارد که انگیزه الهی مردم و حضور همیشگی آنها در صحنه‌های مختلف از مهم‌ترین این عوامل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از علل ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، اضافه کرد: مردم ایران اسلامی در هر انتخابات با نفس و شخصیت جدیدی در صحنه حاضر شده و مردم‌سالاری دینی در این کشور را به جهانیان نشان می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برای مردم مسلمان ایران حضور در نماز جمعه، انتخابات و راهپیمایی و تظاهرات از نظر هدف یکسان است، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی سیاست و دیانت با هم همراه و هماهنگ بوده و مردم نیز این مهم را در طول بیش از سه دهه گذشته بارها اثبات کرده اند.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: هر رأی مردم در انتخابات تیری به قلب دشمنان نظام و استکبار جهانی است به همین دلیل مردم باید از هم اکنون تیرهای خود را آماده کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: مردم باید با تحقیق، تفحص و سؤال از افراد آگاه، فرد اصلح را انتخاب کرده و در روز انتخابات با هوشیاری و دقت، به گزینه مناسب رأی دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از نامزدهای انتخاباتی نیز خواست تا در زمان تبلیغات و انتخابات، در اظهارنظرکردن و موضع‌گیری در مورد افراد و اشخاص، تقوای سیاسی و زبانی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی نباید سیاست زده شده و برای کسب چند رأی بیشتر اقدام به کنایه زدن و توهین کردن به افراد و مسؤولان و یا سایر نامزدهای انتخاباتی کنند.

 

ولایت فقیه قلب نظام اسلامی است

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه، رهبری دینی و ولایت فقیه را دیگر عامل ماندگاری و تقویت روزافزون نظام اسلامی دانست و گفت: در واقع رهبری، قلب انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رهبر جامعه ما ولی فقیه بوده و مردم مسلمان ایران نیز با رهنمودهای ایشان انرژی می‌گیرند زیرا آگاه‌ترین، پاک‌ترین و پخته‌ترین فرد در رأس نظام اسلامی قرار گرفته و این پشتوانه مهم، انقلاب و نظام اسلامی ما را ماندگار کرده است.

 

وی با بیان اینکه حضور مردم و روحیه شهادت‌طلبی و فداکاری آنها یکی دیگر از عوامل ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: روحیه شهادت‌طلبی همچنان در این جامعه جاری و ساری است به گونه‌ای که اکنون نیز بسیاری از مردم فرزندان خود را به آن سوی مرزهای کشور می فرستند تا به منظور حفظ نظام مقدس اسلامی، در خارج از مرزهای زمینی کشور با تروریست‌ها مبارزه و مقابله کنند.

 

استکبار جهانی در پی حرف‌شنوی و همراهی ایران است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قریب‌الوقوع برجام، اظهار کرد: غربی‌ها و در رأس آنها استکبار جهانی هر اندازه تلاش کردند نتوانستند در مذاکرات، برنامه هسته ای ایران را حذف کنند به همین دلیل نیز موضوع محدود کردن آن را روی میز گذاشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با وجود پذیرش محدودیت در برنامه هسته‌ای ایران، دشمنان به این میزان نیز قانع نیستند چرا که هدف اصلی آنها از این فشارها و اقدامات، محدود کردن نظام اسلامی و مهار انقلاب است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای دوره پسابرجام خواب‌های شومی برای ما دیده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکایی و غربی‌ها می‌خواهند ایران قبول کند که همانند بسیاری از کشورها، از استکبار جهانی حرف‌شنوی داشته و دنباله‌رو غرب باشد نه آنکه همچون گذاشته از محور مقاومت و ملت‌های مظلوم در سطح جهان حمایت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس مسؤولان و مردم باید در دوره پسابرجام نیز هوشیار و مراقب باشند چرا که با وجود اجرای توافقنامه هسته‌ای، دشمنی استکبار جهانی با ملت و نظام اسلامی به اتمام نمی رسد./9314/201/ب2

ارسال نظرات