۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۱۱۱۱۰

مرحله دوم طلاکاری گنبد بارگاه حرم امام علی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس علوی اعلام کرد: پروژه ترمیم و طلاکاری گنبد بارگاه مطهر علوی تا چند ماه آینده به پایان می رسد.
حرم امام علي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آستان مقدس علوی امروز با حضور علما، طلاب حوزه‎های علمیه، شخصیت‎های سیاسی و اجتماعی مراسم پایانی مرحله دوم طلاکاری گنبد حرم مطهر امام علی (ع) را آغاز کرد.


حجت الاسلام سید نزار حبل المتین، دبیرکل آستان مقدس علوی طی یک کنفرانس خبری که پس از این مراسم برگزار شد، گفت: در مرحله دوم قرار است با همکاری موسسه کوثر ایران 9217 قطعه از گنبد امام علی(ع) طلاکاری شود.

 

وی افزود: مرحله اول ترمیم و طلاکاری گنبد حرم امام علی (ع) به ارتفاع 5 متر و 20 سانتیمتر بود که طی آن  2525 قطعه طلا از سوی کارگاه آستان مقدس عباسی قرار گرفت. علاوه بر آن پنجره های 12 گانه چوبی داخلی گنبد نیز که فرسوده شده بودند طی انجام مرحله نخست پروژه تعویض شد.


دبیرکل آستان مقدس علوی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم طلاکاری حرم امیرالمومنین (ع) نزدیک به 100 کیلوگرم طلا استفاده شده است. تعداد کلی قطعات 11 هزار و 742 قطعه و برای اجرای پروژه یک کارگاه مجهز در نظر گرفته شده است.


گفتنی است که آخرین باری که گنبد بارگاه علوی طلاکاری شد به تاریخ 1969 میلادی به توصیه حضرت آیت الله سید محسن حکیم (ره) و به هزینه یکی از افراد نیکوکار به نام محسن رشاد میرزا بر می گردد./994/ب904/د

ارسال نظرات