۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۱۱۱۱۸
استاد حوزه علمیه:

اخلاص در کار موجب موفقیت و ماندگاری آن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اخلاص در کارها موجب موفقیت در آن کار می شود، گفت: انسان باید صادقانه وارد یک کار شده و صادقانه از آن کار خارج شود که این موضوع موجب اعتماد مردم و ماندگار شدن کار ها می شود.
اخلاص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دهشیری، استاد حوزه علمیه شامگاه امروز در برنامه زندگی با قرآن از رادیو معارف با اشاره به آیه 80 سوره اسرا گفت: طبق این آیه و دعایی که در آن شده کاری که در آن اخلاص و رضایت خداوند نباشد آن کار از بین می‌رود و یا خیلی زود با شکست روبه رو می شود.

 

وی افزود: اخلاص و ورود صادقانه به کارها آن کار ها را بیمه کرده و موجب موفقیت در آن کار می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: به جز اخلاص در کار طبق آیه 80 سوره اسرا، انسان باید در کارها سلطان نصیر یعنی یک پشتوانه قوی هم داشته باشد و در این عالم بهترین و قوی‌ترین پشتوانه خداوند است و می‌تواند انسان را برای موفقیت در کارها کمک کند.

 

حجت الاسلام دهشیری ادامه داد: امام زین العابدین(ع) در صحیفه سجادیه در دعای هفتم می‌فرمایند «ای کسی که گره هر سختی به دست تو گشوده می‌شود» و این دعای امام سجاد(ع) نشان می‌دهد که انسان در کارهای سخت و در وقت اندوه و مصیبت باید به خداوند متوسل شده و از خودخداوند که سلطان نصیر است مدد بخواهد.

 

وی افزود: کسی که در کارها بر یک سلطان نصیر تکیه نمی‌کند به طور یقین موفق نخواهد شد و هر چند شاید در ظاهر موفق شود اما این موفقیت کاذب خواهد بود.


استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: همچنین هر کاری که با دروغ همراه شود پایان آن شکست است.

 

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه اگر انسان در یک کار و مسؤولیت با صداقت وارد نشود آن کار شکست خواهد خورد، گفت: بسیاری از افراد هستند تا وقتی در یک کار بوده مردم به آن‌ها احترام می‌گذارند اما همین که از آن کار خارج می‌شوند احترام مردم هم از بین می‌رود که این موضوع نشانه عدم صداقت آن‌ها در کار و مسؤولیت است.

 

وی با تأکید بر اینکه لازمه موفقیت در کارها مواردی بود که در بالا ذکر شد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم در کارها به موفقیت برسیم باید به این موضوعات نهایت دقت و توجه را داشته و به دستورالعمل های قرآنی عمل کنیم./837/203/ب2

ارسال نظرات