۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۱۱۲۱۴

اظهار‌ نظر عجیب مفتی عربستان درباره انیمیشن‌‌‌‌‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ مفتی وهابی سعودی به دور از هر گونه منطق درباره انیمیشن داستان‌های قرآنی اظهارنظر کرد.
مفتي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که بسیاری از علما و پژوهشگران بر استفاده از فن‌آوری‌ها و ابزارهای نوین برای آموزش مفاهیم دینی و قرآنی به کودکان تأکید دارند، شیخ عبدالعزیز بن‌عبدالله آل‌ شیخ که به داشتن افکار و اندیشه‌های متحجرانه شهرت دارد، در اظهاراتی جدید در یک برنامه ماهواره‌ای گفت: روایت داستان‌های قرآن در قالب انیمیشن با هدف قابل فهم‌بودن این داستان‌ها برای کودکان شایسته نیست.

 

وی که در برنامه هفتگی خود در شبکه ماهواره‌ای «المجد» سخن می‌گفت، در حالی این فتوا را صادر کرد که هیچ دلیل و استدلال منطقی برای آن ذکر نکرد و تنها به عبارت «به خدا قسم شایسته نیست» بسنده کرد.

 

این مفتی وهابی سعودی که ریاست شورای علمای ارشد عربستان را نیز عهده‌دار است، در  ادامه قرائت داستان‌های قرآن و تفسیر معانی آن‌ها را خواستار شد و گفت: شرح قصه‌ها و داستان‌های قرآنی در قالب تصویرسازی و انیمیشن همراه با موسیقی برای کودکان خیر و منفعتی ندارد.

 

مفتیان و شیوخ وهابی سعودی که به داشتن افکار متحجرانه و متعصبانه شهرت دارند، هر از چندگاهی اظهارات و فتواهایی ارائه می‌دهند که عموما با تمسخر و شگفتی پیروان مذاهب اسلامی مواجه می‌شود./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات