۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۱۱۲۶۲
مبلغان جهادی(77)

خروج از موازی­کاری‌ تبلیغی با تولد «تشکل فراگیر طلاب»

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی جهادی سیاحت اندیشه به ارزیابی وضعیت تبلیغ جهادی از سوی مبلغان حوزه پرداخت و گفت: در چند سال اخیر با توجه به احساس مسؤولیت مسؤولان حوزه و تشکیل گروه­های گوناگون تبلیغی به صورت جهادی، این روحیه تقویت شده است؛ اما با این حال روحیه تبلیغی که سایر ادیان و به ویژه تکفیری‌ها در جذب نیرو دارند، عقب هستیم و جای کار وجود دارد.
خروج از موازی­کاری‌ تبلیغی با تولد «تشکل فراگیر طلاب»

 حجت­الاسلام حسین رحیمی­نراقی، مدیر گروه تبلیغی جهادی سیاحت اندیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مؤلفه­های شخصیتی منحصر به فرد مبلغان جهادی پرداخت و خاطرنشان کرد: مبلغ ابتدا باید اخلاص داشته باشد و خود را به عنوان سرباز امام زمان(عج) بداند و باید ویژگی­های مبلغ جهادی را که سخت گوشی، داشتن روحیه نشاط تبلیغی، خوش ذوقی و داشتن دغدغه دین است، دارا باشد.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی سیاحت اندیشه افزود: در تبلیغ جهادی باید کارهای بر زمین مانده، انجام شود و کارهایی که در آنها موازی­کاری وجود دارد، پرهیز شود.

 

این مبلغ دینی با اشاره به تأثیر فرهنگ جهادی در گسترش سریع و آسان آموزه­های دینی اظهار داشت: روحیه جهادی سبب می­شود که فرد دنبال عافیت­طلبی در تبلیغ نباشد و مهم­ترین فاکتور تبلیغ جهادی، خستگی­ناپذیربودن در عرصه جهادی است که ناشی از اخلاص بوده و نیرویی که اخلاص بیشتری داشته باشد، به تبلیغ جهادی­ای که سختی آن بیشتر باشد، می­پردازد.

 

وی درباره پرداختن به تبلیغ در کنار تحصیل علم تصریح کرد: از اهداف اصلی طلبگی، آمادگی برای تبلیغ دین و خودسازی است و طلاب نباید هدف اصلی خود را درس خواندن قرار دهند و اگر نگاهشان به طلبگی نگاه خدمت به دین باشد، بیشتر به تبلیغ خواهند پرداخت.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی سیاحت اندیشه با بیان این­که تبلیغ به معنای تدریس تمام مسائلی است که طلبه در طول سال فراگرفته­ است، گفت: با برنامه­ریزی مناسب می­توان به درس خواندن و تبلیغ به صورت همزمان پرداخت و تبلیغ به تحصیل آسیب نمی­رساند، بلکه سبب پیشرفت بیشتر در طلبه می­شود.

 

حجت­الاسلام رحیمی­نراقی با اشاره به این­که باید رویکرد به تبلیغ تصحیح شود، یادآور شد: درس خواندن در راستای تبلیغ دارای ارزش می­شود و سبب کامل شدن معرفت انسان و معرفت بخشی به دیگران خواهد شد.

 

این مبلغ دینی به ارزیابی وضعیت تبلیغ جهادی در حوزه­های علمیه پرداخت و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با توجه به احساس مسؤولیت مسؤولان حوزه و تشکیل گروه­های گوناگون تبلیغی به صورت جهادی، این روحیه تقویت شده است؛ اما با این حال روحیه تبلیغی که سایر ادیان و به ویژه تکفیری‌ها در جذب نیرو دارند، عقب هستیم و جای کار وجود دارد.

 

وی تشکل فراگیر را بهترین راهکار برای دوری از موازی­کاری­ گروه­های تبلیغی­ ـ جهادی دانست و اظهار داشت: تشکل­ها به صورت واحد و گروهی کار می­کنند که این نوع کار، بهترین نتیجه را دارد و با وجود فرهنگ جهادی تشکل­های گروهی است که امروز برخی نواقص را می­توان جبران کرد./822/ت302/س

ارسال نظرات