۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۲۷۷
حجت الاسلام ماندگاری خطاب به همسران:

برای این که انتخاب هایتان خدایی باشد مشاور دینی داشته باشید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری خطاب به زوج های جوان گفت: اگر می خواهید انتخاب خدایی داشته باشید یک مشاور دینی در زندگی داشته باشید و مدام اعتقادات خود را به علما و ائمه اطهار(ع) عرضه کنید.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه در افتتاحیه مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت) در حرم مطهر رضوی گفت: انسان چون عاقل است، اختیار و حق انتخاب دارد اما با این وجود خداوند خود نیز انتخاب هایی برای انسان انجام داده است که انسان می تواند آن را برگزیند یا کنار بگذارید.


وی با بیان این که انتخاب های خدا برای انسان در قالب دین نمود یافته است، افزود: خداوند در آیات 19 و 85 آل عمران وعده داده است اگر کسی زندگی خود را مطابق انتخاب های خدا و دین خدا تنظیم کند، از هدایت الهی بهره مند می شود.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هر که غیر از دین الهی(اسلام) برنامه ای دیگر برگزیند، خداوند در قیامت از او نمی پذیرد و از خاسرین خواهد بود.


وی اظهار کرد: مهم، ملاک انتخاب است؛ اگر خط کش انسان برای انتخاب ها، دین و اخرت باشد، طبعا برنامه خدا را به انتخاب خود ترجیح می دهد.


حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: ما اغلب نقشه کلی اسلام را انتخاب کرده ایم اما در انتخاب نقشه جزئی هنوز با مشکل مواجه هستیم.


مشکلات ما از عمل نکردن به اسلام است
وی تصریح کرد: این که برخی می گویند پس از سه دهه از پیروی انقلاب اسلامی چرا وضعیت ما در برخی عرصه ها رضایت بخش نیست، باید به این سوال پاسخ دهند که این مشکلات به دلیل عمل به اسلام است یا به دلیل عمل نکردن به اسلام؟ و از طرف مردم است یا مسؤولان؟ اگر از مسؤولان باشد باز هم به مردم باز می گردد چرا که آن ها مسؤولان را انتخاب می کنند.


استاد حوزه و دانشگاه خطاب به زوج های جوان خاطرنشان کرد: در تک تک موضوعات و عرصه های زندگی دقت کنید بر چه اساس دست به انتخاب می زنید.


حجت الاسلام ماندگاری با انتقاد از برخی زوج ها که خیابان و محیط جامعه را با خصوصی ترین مکان ها اشتباه می گیرند، گفت: متأسفانه این افراد که نمونه کسانی هستند که انتخاب هایشان دینی نیست، به تحریک و گناه انداختن دیگران افتخار هم می کنند.


برای این که انتخاب هایتان خدیی باشد مشاور دینی داشته باشید
وی خطاب به زوج های جوان تأکید کرد: اگر می خواهید انتخاب خدایی داشته باشید یک مشاور دینی در زندگی داشته باشید و مدام اعتقادات خود را به علما و ائمه اطهار(ع) عرضه کنید.


استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: راه حل تنظیم انتخاب های خودمان با انتخاب های دین این است که در هر مسأله ای سؤال کنیم.


وی با اشاره به آیه 96 اعراف، افزود: خداوند می فرماید هر که مرا قبول و زندگی اش را با من تنظیم کند من از آسمان و زمین برایش برکت می ریزم ولی مردم این وعده را قبول ندارند.


حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آمار مجردهای جامعه، به زوج های جوان گفت: امروز حسادت ها، دخالت ها، بدگویی و سخن چینی ها نسبت به زندگی شما زیاد است بنابراین اگر برای زندگی خود محافظ درست نکنید حتما دچار آسیب می شود.


وی با بیان این که خداوند بهترین حافظ انسان است، یادآور شد: بعد از سؤال باید به آنچه پاسخ گرفته ایم عمل و در راه آن استقامت کنیم.


گفتنی است در ابتدای این مراسم، پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به زوج های دانشجو توسط نماینده نهاد نمایندگی رهبری در شورای استانی دانشگاه های قم قرائت شد./930/202/ب1

ارسال نظرات