۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۱۴۶۳
‌رییس اوقاف شهرستان زرند خبر داد؛

ثبت 276 موقوفه در زرند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند با بیان این که تاکنون 276 موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: وقف صدقه جاریه ای است که به عنوان یک سنت دیرینه و خیرخواهانه در دین مبین اسلام و قرآن کریم از آن یاد شده است.
وقف

علی حسنی ‌نژاد ‌رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: ثبت پنج مورد وقف جدید در شهرستان زرند صورت گرفته که ارزش این موقوفات 7 میلیارد و 300 میلیون ریال است و این موقوفات برای راه‌ اندازی دارالقرآن، هزینه‌های عمرانی و فرهنگی مسجد ابوالفضل(ع) روستای حصن، مراسم عید غدیر و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ‌روضه‌خوانی در ماه محرم و صفر و احداث مسجد وقف شده ‌است.


وی بیان کرد: این موقوفات شامل یک هزار و 500 متر زمین برای احداث مسجد به ارزش 3 میلیارد ریال از سوی حسن اقبالی، وقف منزل مسکونی 225 متر مربعی به همت علی مطهری برای راه‌اندازی دارالقرآن ‌به ارزش 2 میلیارد ریال، یک هزار 500 متر مربع باغ و خانه با ربع حبه آب‌ از سوی محمد رجبی برای هزینه‌های عمرانی و فرهنگی مسجد ابوالفضل (ع) حصن‌آباد‌ به ارزش یک میلیارد ریال است.


حسنی نژاد تصریح کرد: همچنین 16 حبه آب کشاورزی با مزرعه از سوی ورثه مرحوم اکبر پوربهاءالدینی به ارزش یک میلیارد ریال در روستای زنگوئیه، یک حبه آب کشاورزی با زمین زراعی به همت سید‌ماشاءالله امیری به ارزش 300 میلیون ریال در روستای گزوئیه وقف شده‌است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ وقف در جامعه‌ خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، وقف اقدامی اقتصادی و مبتنی بر دین، معنویت و خیرخواهی است که آثار و برکات اجتماعی، فرهنگی و دینی آن در جامعه بسیاری از نیازهای اقشار مختلف را تأمین می‌کند، از این رو اشاعه فرهنگ وقف از این روی اهمیت بسزایی دارد.


وی ابراز کرد: وقف‌ با وجود ماهیت اقتصادی خود با عنوان حبس مال یا ملک به نفع امور خیرخواهانه، امری معنوی است که روزگاری در شهرستان زرند، عمده مشکلات اقشار مختلف جامعه را پوشش می‌داده و امروز به واسطه همین اهمیت است که باید به دنبال اشاعه آن بود.


این مسؤول ادامه داد: موقوفات بر دو نوع متصرفی و غیرمتصرفی است که تولیت موقوفات متصرفی با اجازه نماینده ولایت‌ فقیه است و اوقاف و امور خیریه نماینده است و درباره اموال غیرمتصرفی هم واقفان خودشان افرادی را به عنوان متولی معرفی کرده و موقوفات نسل به نسل از سوی آنان مدیریت می‌شود، اما برنامه‌های اداری و نظارتی آن به عهده اوقاف و امور خیریه است.


حسنی نژاد با بیان این که وقف در تمام ادیان الهی وجود داشته‌ است، اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور کارهای بسیار بزرگی انجام داده و وقف یک انفاق پایدار است و ما به کسانی که می ‌خواهند انفاق پایدار داشته ‌باشند، وقف را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که برخی از راه‌های انفاق، کوتاه‌مدت بوده و می ‌توان برای ماندگاری آن از سنت حسنه وقف بهره‌ گیری کرد./9709/303/ب1

ارسال نظرات