۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۱۱۵۳۰

هشدار امام مسجدالاقصی نسبت به پیامد حفار‌ی‌ از سوی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ امام مسجدالاقصی نسبت به خطر تخریب این مکان مقدس در اثر حفاری‌ از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.
امام مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یونس اکریماوی، امام جماعت مسجد الاقصی طى سخنانى در کنفرانس «فلسطین وجدان امت» که از سوی نمایندگان بنیاد جوانان ترکیه (TÜGVA) در «مرکز فرهنگی محمد عاکف ارسوی» شهر قهرمان مراش برگزار شد، با اشاره به یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی اظهار داشت: یهودیان بر این باورند که تنها راه حکمرانی بر جهان پیداکردن مجسمه حضرت سلیمان است.

وی توضیح داد: یهودیان از سال 1967 تاکنون مشغول حفارى در زیر مسجدالاقصی هستند، اما هنوز اثرى از مجسمه حضرت سلیمان نیافته اند.


اکریماوی افزود: یهودیان چنان تونل‌هایى در زیر مسجدالاقصی کنده اند که کامیون و تریلی‌ نیز می تواند وارد آن شدند.

 

وی خطرتونل ها براى مسجدالاقصى جدی دانست و گفت: "در حال حاضر وقتی وارد یکى از این تونل ها می شوید با پاسگاه پلیس، کنیسه، کتابخانه مواجه می شوید. زیر مسجدالاقصی یک ستون نیز وجود ندارد. این مکان برای گردشگران باز بوده و افراد می توانند از شرق تونل وارد و از غرب آن خارج شوند".

 

وی با اشاره به استمرار عملیات اکتشاف یهودیان برای یافتن مجسمه حضرت سلیمان تاکید کرد: سرزمین‌های اسلامى یکپارچه و مسلمانان نیز برادر هستند.

 

امام مسجدالاقصى خاطرنشان کرد: این مشکل، مختص فلسطینی‌ها نبوده بلکه مشکل تمام امت است، بنابراین مسلمانان باید براى حل آن باید هم همکاری کنند.


او افزود: فلسطینی ها برای دفاع از مسج الاقصی حاضرند جان خود را فدا کنند، اما تسلیم نخواهند شد.

 

به گفته اکریماوی "به دلیل فشار و ظلم اسرائیل میلیون‌ها نفر نمی تواند در قدس نماز بخوانند". او همچنین مسلمانان جهان را به ادای نماز در قدس دعوت کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان شد که "باید قدس از سوی مسلمانان جهان حفاظت شود. این امر چه از لحاظ حفاظت از قدس و چه مسلمانان ساکن قدس که با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه هستند، حائز اهمیت است"./982/ب102/د

ارسال نظرات