۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۱۱۵۴۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انتخاب افراد برای مجلس خبرگان باید آگاهانه و با بصیرت باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله طبرسی انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب پس از ارتحال امام خمینی را یکی از ارزشمندترین اقدامات مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: دشمن همه توان خود را برای تضعیف جایگاه این مجلس به کار گرفته و به همین دلیل باید در انتخاب افراد برای مجلس خبرگان نهایت دقت نظر را داشته باشیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با بیان این که نخبگان جامعه محصول تلاش آموزش و پرورش کشور هستند، گفت: آموزش و پرورش محل جهش انسان هایی است که آینده جامعه اسلامی را خواهند ساخت.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش مسؤول تربیت انسان های متعهد است، تصریح کرد: آموزش و پرورش دو وظیفه مهم دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در مکتب اسلام نیز آموزش مقدمه پرورش است و اگر این طور باشد با این سلاح و چراغ می توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به گستردگی فعالیت ها و مخاطبان آموزش و پرورش، اظهار داشت: همه مردم جامعه جزء خانواده آموزش و پرورش هستند و به علت گستردگی مخاطبان، اداره امور این دستگاه عظیم تعلیم و تربیتی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیشتر معلمان ما از جایگاه دینی و علمی بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: معلمان، احیاگر، هدایت گر و بستر ساز پیشرفت انسان ها هستند و زمینه رشد و توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را فراهم می سازند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان، گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت باید از برنامه های دینی در سیستم آموزشی این مجموعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی، پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت.

 

آیت الله طبرسی تقویت معرفت دینی دانش آموزان را ضروری دانست و با اشاره به تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه، افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان در این باره نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه معارف دینی هستند.

 

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

ریس شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نتیجه رسیدن مذاکرات را موجب ایجاد تحولاتی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در جریان مذاکرات قابل تقدیر است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمن تحت هیچ شرایطی تمایل به موفقیت و پیشرفت ملت ایران نیست، ادامه داد: تحریم های یک جانبه غرب علیه ملت ایران تنها با هدف جلوگیری از پیشرفت این کشور بود.

 

وی با بیان این که ملت ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم و فشارهای غرب ایستادند، افزود: تحریم ها زمینه پیشرفت و تعالی کشورمان را در عرصه های مختلف فراهم کرد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که در حال حاضر مسؤولان کشور باید با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به کاهش مشکلات اجتماعی در پسا تحریم اقدام کنند، گفت: دشمن به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، مسؤولان باید در دوران پسا تحریم نیز به فکر بازسازی و نیز رفع نیازمندی‌های داخلی کشور باشند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دو انتخابات مهم در اسفند ماه امسال اشاره کرد و با بیان این که انتخابات آتی در سرنوشت کشورمان بسیار اثرگذار است، گفت: باید از همه ظرفیت ها در جهت مشارکت حداکثری بهره گرفت.

 

وی مجلس خبرگان رهبری را حافظ انقلاب و ولایت فقیه دانست و با بیان این که تشکیل این مجلس یکی از اقدامات بسیار ارزشمند امام راحل بود، ادامه داد: حراست از جایگاه این مجلس نیز امروز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب پس از ارتحال امام خمینی(ره) را یکی از ارزشمند ترین اقدامات مجلس خبرگان رهبری دانست و خاطرنشان کرد: دشمن همه توان خود را برای تضعیف جایگاه این مجلس به کار گرفته است و به همین دلیل باید در انتخاب افراد برای مجلس خبرگان رهبری نهایت دقت نظر را داشته باشیم./950/202/ب1

ارسال نظرات