۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۳۱۱۶۰۰

عمله‌گری بی‌بی‌سی برای سرکوب پناهجویان

خبرگزاری رسا ـ پنج سال قبل وقتی عراق و سوریه هدف حمله گروه‌های تکفیری داعش قرار گرفتند، سیل پناهجویان این کشورها پشت مرزهای اروپا به صف شدند.
پناهجويان سوري

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، پنج سال قبل وقتی عراق و سوریه هدف حمله گروه‌های تکفیری داعش قرار گرفتند، سیل پناهجویان این کشورها پشت مرزهای اروپا به صف شدند. بهره‌برداری رسانه‌های غرب از این مهاجرت ناخواسته، از همان ابتدای این حرکت شکل گرفت و تا امروز هم ادامه دارد. تطهیر چهره غرب از نقش پررنگی که در پشت پرده این آتش‌افروزی دارد و نشان دادن حسن میهمان‌نوازی آنها، بخشی از سناریوی جامعه غرب است که با اجیر کردن خبرنگاران رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی آن را به خدمت گرفته است.

  

منت دروغین غرب بر سر شرق

بررسی‌ها نشان می‌دهد جامعه غرب با بهره بردن از گزارش‌های هدفمند این رسانه‌ها موفق شده است نخبگان علمی و نیروی کار متخصص عراق، سوریه و افغانستان را که از بضاعت مالی نسبتاً مناسبی هم برخوردار هستند، به عنوان پناهجو پذیرا شود تا از یک سو خود را از بحران نیروی کاری که سال‌ها از آن رنج می‌برد، رها کند و از دیگر سو بر جامعه جهانی، خصوصاً مسلمانان منت بگذارد که در بی‌توجهی آنها توانسته است پناهجویان را به جامعه خود راه دهد و بر دست‌های پنهانش در جنگ‌افروزی سرپوش بگذارد. نمونه شاخص این منت‌گذاری از زبان مرکل، صدراعظم آلمان در شبکه‌‌های مجازی شنیده شد، آنجا که گفت «نسل‌های آینده ما درباره رفتاری که با پناهجویان کردیم، قضاوت خواهند کرد؛ چرا که آنها به سوی ما آمدند، در حالی که به مکه نزدیک‌تر بودند!» صدر اعظم آلمان زمانی که این حرف‌ را به زبان جاری کرد، می‌دانست رسانه‌های اجیرشده‌اش رغبتی نخواهند داشت به قراردادهای تسلیحاتی که براساس آن دولت متبوعش با دریافت ریال‌های سعودی، تکفیری‌های داعش را تجهیز و ملت عراق و سوریه را آواره و راهی مرزهای کشورش می‌کنند، سرک بکشند.

  

بهره‌کشی از اجساد پناهجویان برای تطهیر غرب

رسانه اجیر شده بی‌بی‌سی‌ در میان جنایت‌های هولناکی که دست‌نشانده‌های تکفیری ‌رقم می‌زنند گاه و بی‌گاه به شکار لحظه‌ها و انتشار گزارش‌هایی می‌پردازد که افکار جهانی را به همسویی با سیاست‌های دروغین غرب فرا می‌خواند. انتشار گسترده عکس آیلان، پسربچه سه ساله اهل کوبانی که جسدش پنجم شهریورماه در سواحل ترکیه از آب گرفته شد، بخشی از این سناریوی هولناک بود که غرب موفق شد با بهره‌گیری از تصویر جسد کودکی بی‌پناه، توحش پنهان در سیاست خود را در افکار عمومی کمرنگ‌تر و خود را به عنوان یک ناجی به جهانیان معرفی کند.

  

نقاب‌دروغین کنار می‌رود

حالا در پنجمین سالی که از حوادث هولناک در عراق و سوریه می‌گذرد و جهان غرب به کمک رسانه‌های اجیرشده‌اش بهره خود را از نیروی کار برده و تا حدودی حس میهمان‌نوازی خود را هم القا کرده، پروژه جدید خود را با عنوان مقابله با مهاجرت کلید زده است. انتشار گزارش‌های سریالی از رسانه بی‌بی‌سی حکایت از رپرتاژ سنگین این رسانه در مقابله با مهاجرت آسیایی‌ها به اروپا دارد.

 

تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی مشخصاً هر روز گزارش‌هایی از وضعیت وخیم و هولناک مهاجران آسیایی خصوصاً سوری، عراقی و افغانی به تصویر می‌کشد به طوری که این سلسله از گزارش‌ها با تبلیغات و پروپاگاندای شدید چند ماه پیش دولتمران اروپایی در استقبال از مهاجران و کنایه زدن به مسلمان در تقابل است. تردیدی نیست که سیاستمداران غربی برای جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا، خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی را اجیر کرده و آنها را عمله سیاسی خود قرار داده است.

  

هجمه علیه پناهجویان علنی می‌شود

نمونه بارز این گزارش‌ها که دامنه آن همچنان ادامه دارد، در شب سال جدید میلادی در شهر کلن آلمان به دست خبرنگاران افتاد. خبر رسید که در این شب صدها زن مورد جیب‌بری و مزاحمت جنسی گروهی قرار گرفتند. در حالی که تحقیقات پلیس آلمان شروع شده بود، رسانه‌ها و برخی شخصیت‌های سیاسی غرب به پناهجویان حمله کردند. در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد در مجموع 170شکایت رسمی درباره حوادث ثبت شده است که 120مورد از آنها مرتبط با تعرض جنسی بود و از میان حدود هزار مرد متعرض، تنها 21 نفر پناهجو بوده‌اند، اما رسانه بی‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های غربی، این اتفاق را بهانه‌ای برای حمله به پناهجویان قرار دادند. سیاستمداران غربی هر لحظه بر آتش افروخته جنگ در عراق و سوریه می‌دمند. برای آنان که منافع پشت پرده‌شان در گرو دمیدن بر آتش جنگ است، فرقی نمی‌کند که ثمره جنگ برای مردمی که پناهی ندارند، چه باشد؟ وحشت، گرسنگی، مرگ، تعرض و فرار به ناکجا آباد؟ آنچه مشخص است جهان غرب سیاست‌های خودش را با اجیر کردن رسانه‌ها القا می‌کند./998/102/ب3

 

منبع : روزنامه جوان

 

ارسال نظرات