۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۶۵۱
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

ولایت پذیری برجسته ترین ویژگی اخلاقی حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه(س) گفت:‌ پیروی از ولایت مهم ترین و برجسته ترین ویژگی اخلاقی حضرت معصومه(س) بود، همچنین رسیدگی به امور مستمندان و رفع احتیاجات مالی و مسایل مربوط به احکام دین مردم نیز از جمله ویژگی‌های ایشان است.
حجت الاسلام عبداللهي

حجت‌‌الاسلام محمد علی عبداللهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با برشمردن ویژگی‌های اخلاقی حضرت معصومه(س) گفت: پیروی از ولایت مهم ترین و برجسته ترین ویژگی اخلاقی حضرت معصومه(س) بود که حرکت از مدینه و سکونت در قم نیز به همین دلیل بود.

 

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان در ادامه افزود: حضرت معصومه(س) پس از بیماری به این دلیل رفتن به قم را برگزید که آن شهر محل سکونت محبان اهل بیت(ع) بود.

 

وی رسیدگی به امور مردم را ویژگی برجسته دیگر حضرت معصومه(س) دانست و بیان کرد: رسیدگی به امور مستمندان و رفع احتیاجات مالی و مسایل مربوط به احکام دین مردم ویژگی دیگر حضرت معصومه(س) بود،‌ در واقع شخصیت علمی ایشان اقتضاء می‌کرد که ویژگی علمی در این مرحله نمایان شود.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی درباره جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) به زیارت نامه ایشان اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان دختر پیامبر اکرم(ص)، دختر حضرت فاطمه و خدیجه(س)، خواهر، عمه و دختر امام معصوم(ع) معرفی شده است، این بانو به 9 امام معصوم(ع) انتساب دارند.

 

وی با بیان برکات وجود مرقد حضرت معصومه(س) برای شهر قم عنوان کرد: شهر قم به عنوان پناهگاه و محل ارتباط با اولاد پیامبر(ص) مطرح است، با توجه به این‌که زیارت مرقد ایشان تاکید شده است این شهر به مرکزی زیارتی و همچنین مرکزی علمی تبدیل شده و منبع علمی اسلامی شیعی به قم سرازیر شده است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به میزان شناخته شدن ویژگی‌های این بانوی بزرگوار ابراز داشت: ما حضرت معصومه(س) و همچنین سایر اهل بیت(ع) به میزان فهم خود درک می‌کنیم نه آن طور که هستند، بنابراین ایشان به طور کامل شناخته نشده‌اند و همواره واقعیت‌های ناشناخته‌ای دارند.

 

وی ادامه  داد: برای شناساندن این بانوی بزرگوار فعالیت‌هایی در تولیت آستان مقدسه و تلاش‌هایی از جانب علما صورت می‌گیرد که بر اساس مطالعه تاریخ و کرامات ایشان است.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان گفت: افراد و نهادهای مختلف باید با بررسی‌های تاریخی زندگی، علت حرکت از مدینه را مورد بررسی قرار دهند زیرا چرایی حرکت ایشان نشانگر شخصیت ایشان است، همچنین باید به جایگاهی که در میان اهل بیت(ع) داشتند نیز توجه شود./955/302/ب3

ارسال نظرات