۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۱۱۶۷۷

4 مسافر به دلیل ظاهر اسلامی از فرودگاه نیویورک اخراج شدند

خبرگزاری رسا ـ چهار جوان به دلیل داشتن ظاهری اسلامی از فرودگاه نیویورک اخراج شدند.
آمريکن ايرلاين هواپيما آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چهار جوان که از فرودگاه تورنتو قصد سفر به سوی نیویورک را داشتند به دلیل ظاهر و طریق لباس پوشیدنشان از هواپیما اخراج شدند.

 

جوانی که در پرونده شکایت خود به مقام قضایی با نام اختصاری دبلیو اچ شناخته می شود، بیان می کند در حالی که خواب بوده است از سوی مهماندار هواپیما با صدای بلند بیدار شده و به همراه دوستانش، شان آناند، فیمول آلام و ام کی، به سوی خارج از هواپیما هدایت می شود.

 

به گفته مقام قضایی سه تن از این جوانان مسلمان و یک تن سیک بود و نیز سه تن از آنان اصالت در کشور های جنوب شرق آسیا و یک تن نیز عرب تبار بوده است.

 

این افراد بیان می کنند که وقتی از خدمه پروازی علت اخراج خود را جویا می شوند این پاسخ را دریافت می کنند که با آرامش و به سرعت به سمت گیت های پروازی راه بیفتند.

 

اچ دبلیو در مصاحبه ای تلفنی به خبرنگار سی ان ان گفت: خدمه پرواز با من همانند یک مجرم رفتار کردند و گویا بر روی سکویی قرار گرفتم که همه در حال نشان دادن من به عنوان یک جانی بودند. این حالت ترس مسافران مرا نیز به شدت می ترساند.

 

در پرونده قضایی آمده است که وقتی هواپیما، تورنتو را به مقصد نیویورک ترک کرد، ماموران فرودگاه به این چهار جوان توضیح دادند که حضورشان در هواپیما موجب نگرانی و هراس خدمه پرواز به ویژه شخص خلبان شده است بنابراین خلبان، پرواز را منوط به خروج آنان از هواپیما کرده است.

 

مامورین فرودگاه همچنین در پاسخ به سوال این چهار جوان در مورد ارتباط ظاهر آنان با اخراج از هواپیما، توضیح دادند که رنگ پوست تیره و داشتن ریش موجب این اخراج شده است.

 

شایان ذکر است که به دلیل بی اطلاعی مردم آمریکا از تفاوت های مسلمانان و سیک ها، هر کس که ظاهری شبیه به مسلمانان داشته باشد، با رفتار شدید اسلام ستیزان مواجه می شود./847/ب902/د

ارسال نظرات