۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۱۱۶۸۶
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

دنیاطلبی و کسب منافع مادی سبب لغزش انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه دنیاطلبی و کسب منافع مادی اعم از مقام، ثروت و غیره موجب لغزش حقوقدانان می‌شود، گفت: گاهی اوقات برخی از افراد برای منافع بیشتر اقدام به قضاوت نادرست می‌کنند که سبب لغزش‌های اخلاقی و خسارت برای مردم دیگر می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ظهر امروز در دومین انتخابات مجمع بسیج حقوقدانان استان قزوین که در سالن اجتماعات عدالت دادگستری کل استان قزوین با حضور مسؤولان استانی برگزار شده بود، گفت: حق‌مداری و حق‌گرایی از جمله امور اخلاقی است که قرآن کریم از فعالان امور قضایی انتظار دارد و قضات و وکلا را به رعایت ویژگی‌های مهم این عرصه فرا می‌خواند.

 

وی در ادامه افزود: افرادی که با حضور در عرصه‌های قضایی مانند دادگاه اقدام به دفاع از حقوق افراد می‌کنند، باید به چگونگی فعالیت‌های خود توجه جدی داشته و به امور قانونی نیز توجه کنند.

 

توجه قضات و وکلا به مبانی اخلاقی منجر به توسعه عدالت اجتماعی می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مبانی اخلاقی در حوزه قضاوت وکلا ابراز کرد: توجه دقیق قضات و وکلا به مبانی اخلاقی و دینی و رعایت احکام این حوزه منجر به توسعه عدالت اجتماعی می‌شود و گرایش آحاد جامعه به امور قانونی را به همراه دارد.

 

دنیاطلبی و کسب منافع موجب لغزش حقوقدانان می‌شود

وی با بیان اینکه دنیاطلبی و کسب منافع مادی اعم از مقام، ثروت و غیره موجب لغزش حقوقدانان می‌شود، یادآور شد: گاهی اوقات برخی از افراد برای منافع بیشتر اقدام به قضاوت نادرست می‌کنند که موجب لغزش‌های اخلاقی و خسارت برای مردم دیگر می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: ائمه معصوم (ع) خطاب به افرادی که در جایگاه قضاوت قرار دارند این نکته را یادآور می‌شوند که در جایگاهی تکیه زدید که تنها برازنده پیامبر و جانشین وی است و اگر قضات، مطابق احکام الهی برای امور اجرایی حکم نکنند و ارزش این جایگاه را ندانند از ظالمان هستند.

 

خطیب جمعه قزوین با اشاره به نقش علمای اسلام در قضاوت اظهار کرد: برخی از علمای اسلامی برای قضاوت در امور دینی و ارائه احکام شرعی، مجاهدت‌های بسیاری کردند که ارتقای معنوی و اعتقادی جامعه را به دنبال داشته است.

 

وی نقش پر رنگ حقوقدانان بسیجی را در امور دینی و مذهبی بسیار مهم دانست و گفت: امروز حقوقدانان بسیجی با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که در امور دینی و مذهبی از خود نشان می‌دهند زمینه حضور هرچه فعال‌تر در عرصه‌های مورد نیاز مردم و رفع مشکلات اجتماعی را فراهم می‌کنند.

 

وی ابراز کرد: شما اگر نگاه بسیجی را همراه با فعالیت‌های خود دنبال کرده و از اقدامات این حوزه غافل نشوید، لیاقت همراهی با انبیاء و اولیاء خداوند را می‌یابید و با بزرگان دین، همگام می‌شوید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر حضرت موسی(ع) تنها طبق قوانین موجود با مردم رفتار می‌کرد، فرعون از این حضرت حمایت می‌کرد اما پیامبر بزرگ قوم یهود با توجه به فرهنگ بسیجی، مردم را مورد توجه قرار داده و با آن‌ها مدارا می‌کرد.

 

امام خمینی(ره) در فعالیت‌های سیاسی مانند حضرت موسی‌(ع) رفتار کرد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: امام خمینی(ره) هم در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و دینی خود مانند حضرت موسی‌(ع) رفتار کرده و با روحیه بسیجی خود به گسترش فرهنگ دینی و پیاده‌سازی اصول اسلام ناب پرداخت.

 

وی در ادامه افزود: شاه مخلوع در برهه‌ای از زمان طی پیامی خطاب به امام خمینی (ره) این مطلب را اذعان کرده بود که در صورت تداوم برنامه‌های مذهبی و تبیین امور سیاسی برای مردم، راه پدرش را ادامه می‌دهد و اقدام به خون‌ریزی و کشتار مردم می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به تهدید شاه خائن، بدون اینکه ترس و واهمه‌ای داشته باشد چنین عنوان داشتند که بنده نیز ذوالفقار جدم را در دست می‌گیرم به این معنی که با تو مقابله می‌کنم و این پایمردی امام راحل موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

استمرار برنامه‌هایی برخواسته از فرهنگ بسیجی بسیار ارزشمند است

وی در پایان با اشاره به لزوم تداوم فعالیت‌های حقوقدانان بسیجی در جامعه گفت: استمرار برنامه‌هایی که برخواسته از فرهنگ بسیجی است بسیار ارزشمند و مورد توجه جامعه بوده و اقدامات این حوزه به صورت گسترده از سوی مردم دنبال می‌شود./873/202/ب3

 

ارسال نظرات