۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۷۰۶
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت مسلحانه در برابر صهیونیست‎ها از بدیهیات است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با شبکه جهانی الاهواز با اشاره به این که وحدت اسلامی رؤیای غیر ممکن نیست، ابراز داشت: مقاومت اسلامی معادلات منطقه را تغییر داده است.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با شبکه جهانی الاهواز درباره برگزاری همه ساله کنفرانس وحدت اسلامی در ایران تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی وظیفه مشخص و تعیین شده ای دارد و نمی تواند در تمام موارد و قضایا نظر صریحی انجام دهد اما این کنفرانس بر وحدت رأی مسلمانان درباره مقاومت تأکید می کند و کنفرانس وحدت آفرین جهان اسلام تأیید کننده، پشتیبانی کننده و در راه مقاومت گام بر می دارد.

 

وی با اشاره به این که هر مشکلی که در خاورمیانه و کشورهای اسلامی به وجود می آید ردپای رژیم اشغالگر قدس در آنجا وجود دارد، گفت: رژیم اشغالگر قدس عامل اصلیتمام مشکلات جهان اسلام است و افزون بر آن دخالت‌های استکبارگران را نیز شاهد هستیم که از طریق اشغالگری، حاکمان دست نشانده و جنگ نرم به دامن زدن بحران های کنونی در خاورمیانه می افزایند.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: رژیم اشغالگر قدس با پراکندگی نیروهای اسلامی، ایجاد نزاع در میان کشورهای اسلامی و عربی، ایجاد بحران ها برای کاهش و تخلیه امکانات و قدرت کشورهای اسلامی در خارج از محدوده خود، نخستین و اصلی ترین سود برنده از تمام بحران ها و فجایع جهان اسلام به ویژه در عراق، سوریه، لیبی و یمن به شمار می آید.

 

وی با اشاره به این که باید نسبت به قرار دادن قطب نما و جهت به سمت فلسطین اشغالی برای رویارویی با رژیم اشغالگر قدس حریص باشیم و روزی که این رژیم جعلی را از بین ببریم بسیاری از مشکلات و معضلات خاورمیانه برطرف می شود، عنوان کرد: این سخن به این معنی نیست که مشکلات موجود مسلمانان در خلال مبارزه با رژیم اشغالگر قدس برطرف نشود اما تغییر و تحول حقیقی مسلمانان بعد از سقوط رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

 

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه جهانی الاهواز مبنی براین که چرا رژیم های عربی قبول ندارند که رژیم اشغالگر قدس نخستین و اصلی ترین دشمن و خطر برای امت اسلام است، ادامه داد: اکثر رژیم های عربی ساخته و دست پرورده آمریکا، انگلیس و اروپا هستند و آنها خود حامی و مؤسس رژیم اشغالگر قدس هستند و حمایت استکبار و غرب از رژیم های عربی و بقای آنها بر سر قدرت منوط به پذیرفتن خواسته های اسرائیل، عدم مزاحمت و تنش و گام برداشتن در راه صلح با این رژیم جعلی است.

 

وی با تأکید براین که بازگشت به اسلام راه حل تمامی درگیری ها و بحران های داخلی در کشورهای در عراق، سوریه، یمن و لیبی است و نتیجه این درگیری ها کشته های بی شماری از انسان های بیگناه به ویژه کودکان و زنان است، گفت: ما مسلمانان به وسیله مقاومت، برای رویارویی با اشغالگری، دشمنی و چالش های پیش رو، خود را در میدان نبرد تقویت کنیم چرا که هیچ کس بر ضعیفان ترحم نخواهد کرد و حقوق ما بدون این کارها داده نمی شود و با حضور و پیروی خود از راه صحیح و پشتوانه نیروی نظامی قدرت مند توانایی تغییر موازنه را خواهیم داشت.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که مقاومت اسلامی به وسیله حزب الله لبنان و با پشتوانه نیروی نظامی قدرتمند خود تغییراتی در موازنه های منطقه انجام داده و برای خود قدرت و هیبتی تشکیل داده است، تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس به دلیل ترس از حزب الله لبنان خیال حمله و تجاوز به لبنان را از سر بیرون کرده و در عین حال زمین هایی را از چنگ این رژیم آزاد کرده است.

 

وی ادامه داد: تفکر اسلامی و بکارگیری سلاح برای مواجهه با رژیم اشغالگر قدس از بدیهیات فلسفه حزب الله که برای همگان روشن و ملموس است و امیدوارم که همه از مسیر حزب الله تبعیت کنند.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: ما نباید با دعوت کنندگان به سوی باطل و بدی که ادعای مسلمان بودن را دارند هم سو شویم. بازگشت به اسلام یعنی بازگشت به آموزه های اصیل و آشکار آن است و هر کس به خشونت و عدم رأفت دعوت کند. بویی از اسلام و مسلمانی نبرده است. پس باید اسلام را بشناسیم و در مسیر آن گام برداریم که راحتی و اطمینان خاطر را به همراه خواهد داشت./9456/ب901/د

ارسال نظرات