۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۱۱۷۰۷
سردبیر رأی الیوم تأکید کرد؛

سازمان امنیتی فلسطین برای اسرائیل جاسوسی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ سردبیر رأی الیوم تأکید کرد که هنگامی که دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان و تیم مذاکره کننده آن، مدام با اسرائیلی‌ها نشست و برخاست می‌کنند و ارتباط تنگاتنگ دارند، چرا باید یک کارمند جزء را به جرم جاسوسی برای اسرائیل، ملامت کرد؟
عطوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چندی پیش اعلام شد، نیروهای امنیتی فلسطین یک جاسوس اسرائیل، که به مدت 20 سال در هیأت مذاکره کننده فلسطینی حضور داشت را بازداشت کرده‌اند. انتشار این خبر با تعجب و حیرت بسیاری از فلسطینیان مواجه شده است.

 

عبدالباری عطوان نویسنده معروف دنیای عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم که دغدغه‌های بشدت ملی‌گرای عربی دارد در یادداشتی، جاسوسی را یک امر طبیعی درون تشکیلات خودگردان می‌داند به این صورت که خود این تشکیلات اساسا اسرائیلی است که در راستای مقابله با مقاومت فلسطینیان عمل می‌کند.

 

عطوان می‌نویسد: «پیش از این گفته‌ام که نوشتن در مورد فلسطین برای من بسیار سخت است، به استثنای نوشتن در مورد انتفاضه‌ جوانانی که در اراضی اشغالی یا کرانه باختری رخ داده است و در کل اوضاع فلسیطن تار و نا امید کننده نشان می‌دهد؛ چرا که رییس تشکیلات خودگردانی (محمود عباس) داریم که بالکل از مبارزه با اسرائیل دست کشیده و صرفا تهدید می‌کند و اقدامی از خود نشان نمی‌دهد؛ تمام گام‌هایش برای صلح به شکست انجامیده است و مردم فلسطین از لحاظ اقتصادی درمانده شده و هر ماه منتظر حقوق ماه بعد خود هستند.

 

تلویزیون فلسطین به رسانه شخصی «محمود عباس» تبدیل شده و صرفا سخنرانی‌ها و سفرهای رسمی رئیس تشکیلات خودگردان را پوشش می‌دهد، انگار نه انگار عصر فیسبوک و توئیتر و شبکه‌های اجتماعی است».

 

عطوان پس از این مقدمه به موضوع بازداشت جاسوس اسرائیلی می‌پردازد و می‌نویسد: این جاسوس به چه اسراری در دفتر صائب عریقات دست یافته است که اسرائیل و سازمان امنیتی‌اش از آن بی خبر هستند؟ [اسرائیل همه اسرار تشکیلات خودگردان را می‌داند، نیازی به جاسوس ندارد] وقتی که صائب عریقات دائما با اسرائیلی‌ها در ارتباط است و دائما میهمان شام و ناهار آن هاست و برخی حتی خانم «زیپی لیونی» را نزدیک‌ترین دوست وی می‌دانند. (زیپی لیونی، عضو سابق گروه مذاکره کننده اسرائیلی و وزیر سابق دادگستری این رژیم است).

 

سردبیر رأی الیوم ادامه می‌دهد: جاسوسی حقیقی، اقدامات سازمان امنیت فلسطین است که با عنوان «هماهنگی امنیتی» با اسرائیل انجام می‌دهد و دائما با سروریس‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در ارتباط است و اطلاعات جوانان فلسطینی را به آن‌ها می‌دهد تا راحت‌تر دستگیر و کشته شوند یا خانه‌هایشان تخریب شود.

 

عطوان می‌افزاید: وقتی که کل سازمان امنیتی فلسطین با اسرائیل همکاری و هرگونه تظاهرات و اعتراضاتی را سرکوب می‌کند، چرا باید یک کارمند جزء را ملامت کنیم؟

 

محمود عباس از زمان به دست گرفتن ریاست تشکیلات خودگردان پس از «یاسر عرفات» دائما تهدید به لغو توافق «اسلو» یا لغو هماهنگی امنیتی با اسرائیل می‌کند، اما همان‌گونه که خود وی نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت، دولت وی قدرتی ندارد و اگر ارتش اسرائیل بخواهد، می‌تواند وی را از ترک رام الله نیز منع کند؛ بنابراین در عمل چیزی اتفاق نمی‌افتد.

 

عبدالباری عطوان، در ادامه موضوع پیوستن فلسطین به دادگاه بین‌المللی لاهه را پیش می‌کشد و می‌نویسد: طرفداران محمود عباس پس از پیوستن به دادگاه لاهه رقص و شادی کردند و تلویزیون فلسطین نیز محمود عباس را در حال امضای پیوستن به این دادگاه را نشان داد؛ اما پس از آن چه شد؟ «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی فتح در این باره می‌گوید: «تشکیلات خودگردان حتی یک اسرائیلی را هم نمی‌تواند به دادگاه لاهه بکشاند». باید پرسید آقای ذکی چرا؟ چون که آمریکا تشکیلات خودگردان و رئیسش را تهدید کرده است که ذیل لیست گروه و افراد تروریستی قرار می‌دهد.

 

عبدالباری عطوان ادامه می‌دهد: محمود عباس 82 ساله از چه چیز باید بترسد؟ اینکه ذیل گروههای تروریستی برود چه ضرری برایش دارد؟ یا اینکه دادگاه جنایات جنگی او را مجرم جنگی بخواند مگر چه می‌شود؟ اتفاقا در این صورت یک افتخار بزرگی برای او رقم می‌خورد و کشورهای دنیا او را به عنوان یک مخالف اشغالگری یاد می‌کنند، کسی که در پی حقوق مردم خودش است؛ اما تشکیلات خودگردان فاسد است، با تصمیم اسرائیل تشکیل شده تا پوششی برای جنایات این رژیم باشد و در مقابل مقاومت بایستد./994/ب102/د

ارسال نظرات