۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۱۱۷۵۵

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ فعالیت هشت کتابخانه شبستان در مناطق مختلف نهاوند، مراسم ختم قرآن کریم ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی و مسؤولان فرهنگی زمینه حضور جوانان در مساجد را فراهم کنند، برخی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
سازمان تبليغات

به گزارش خبرگزاری رسا، حبیب سلگی ظهر سه شنبه 29 دی ماه سال جاری درگفت‌وگویی گفت: در شهرستان نهاوند 8 کتابخانه شبستانی فعال است که بیش از  4 هزار نفر از جوانان از کتاب‌های موجود در آن بهره گیری می‌کنند.

 

وی افزود: کتابخانه‌های شبستانی تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی و امام جماعت مساجد و روحانیان مستقر اداره می‌شوند.

 

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: این کتابخانه ها در روستاهای وشت، ورائینه، هادی آباد، ئه موسی، فیروزان، گیان، برزول و.. مشغول به انجام فعالیت هستند.

 

سلگی درخاتمه گفت: کتب علمی، اعتقادی، ادبی، اجتماعی و پژوهشی در قفسه های این کتابخانه ها برای جوانان قابل استفاده است.

 

مراسم ختم قرآن کریم ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام خیور، رییس تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: انس با قرآن،توجه به ترجمه ومفاهیم و همچنین تدبر و تعمق در آیات نورانی قرآن کریم یکی ازاهداف برگزاری مراسم معنوی ختم قرآن کریم است.

 

وی هدف از اجرای این برنامه را ترویج مفاهیم قرآنی با توجه به آیات و تفاسیر این کتاب آسمانی،دانست وافزود: ازدیگراهداف برگزاری این مراسم معنوی،ترویج فرهنگ قرآن، قرآن خوانی و انس گیری شرکت کنندگان با کلام الهی،اشاعه فرهنگ قرآنی دربین مردم وهمچنین آشنایی بهترو درست با معانی و مفاهیم این کلام الهی میباشد.

 

شایان ذکر است، مراسم ختم قرآن کریم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران زاهدان پانزدهم بهمن ساعت 15 عصر در آستان مقدس شهدای گمنام زاهدان برگزار می‌شود.

 

مسؤولان فرهنگی زمینه حضور جوانان در مساجد را فراهم سازند

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در جلسه هم اندیشی اتاق فکر با برخی از مسؤولان نهادهای فرهنگی استان با موضوع مسجد و جوانان با اشاره به جلسات متعددی که طی سال جاری با این موضوع برگزار شد گفت: با برگزاری این جلسات می خواهیم به راه حلی برسیم که جذب جوانان به مساجد قابلیت اجرایی داشته باشد.

 

وی با انتقاد از حضور کم جوانان در مساجد اذعان داشت: باید از همه ظرفیت مساجد در جذب حداکثری کمک گرفت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: مسجد برای تربیت و ساختن جامعه است که جوانان نقش موثری در این امر دارند و مسجدی فعال است که تمام سنین جامعه در آن حضور داشته باشد 

 

وی از مسؤولان فرهنگی حاضر در جلسه خواست هر یک به سهم خود زمینه حضور بانشاط جوانان را فراهم آورند./1325/101/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات