۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۱۸۸۰

اخراج مسلمان آمریکایی از کار به دلیل فریضه نماز

خبرگزاری رسا ـ حدود 50 تن از کارگران مسلمان کارخانه‎ای در آمریکا به دلیل اعتراض به عدم اجازه مسوولان برای ادای فریضه نماز از کار اخراج شدند.
مسجد النور ويسکانسين آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اعتراض کارگران مسلمان یکی از کارخانجات صنعتی آمریکا در ایالت ویسکانسین نسبت به سیاست های این کارخانه در جلوگیری از ادای فریضه نماز موجب اخراج 50 تن از آنان شد.

 

کارخانه صنایع آرینز در ویسکانسین پیش از این به کارگران مسلمان خود اجازه می داد که برای ادای نماز خط تولید را ترک کنند اما در حال حاضر این کارگران فقط اجازه دارند که در وقت های استراحت تعیین شده نماز بخوانند.

 

سازمان روابط اسلام و آمریکا در بیانیه ای از مسوولان آرینز خواست که همانند قبل به کارگران مسلمان خود، که اکثرا ریشه ای سومالیایی دارند، اجازه دهد که نماز خود را در موقع مقرر به جای آورند.

 

سازمان روابط اسلام و آمریکا در ابتدای ماه جاری موفق شده بود که صنایع کارگیل در کلورادو را برای بازگشت به کار کارگران مسلمان متقاعد کند. کارگران مسلمان کارگیل نیز به دلیل اعتراض به شرایط دشوار برای ادای فرایض دینیشان از کار برکنار شده بودند.

 

این سازمان بعد از آن روز جزوه ای را برای شرکت هایی که کارگران مسلمان در استخدام دارند، منتشر کرد. در این جزوه که «راهنمای کارفرمایان در آداب مذهبی اسلامی» نام داشت، کارشناسان سازمان روابط اسلام و آمریکا، شرایط دینی کارگران مسلمان را تشریح کرده بود.

 

سازمان روابط اسلام و آمریکا بزرگترین سازمان حامی حقوق شهروندی مسلمانان در این کشور است که در اکثر شهرها و ایالت های آمریکا دفتر نمایندگی دارد./847/ب903/د

ارسال نظرات