۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۸۹۶

فرد اسلام ستیز در آمریکا به حبس محکوم شد

خبرگزاری رسا ـ فردی که اعضای یک سازمان اسلامی در آمریکا را به قتل تهدید کرده بود، به یک سال حبس محکوم شد.
اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فردی که مراکز سازمان روابط اسلام و آمریکا را به طور مستقیم مورد تهدید قرار داده بود، به یک سال حبس و پنج سال نظارت تحت نظر پلیس محکوم شد.

 

جان دیوید ویزینگر 54 ساله، ماه آگوست گذشته به دلیل تهدید مراکز سازمان روابط اسلام و آمریکا در واشنگتن و سن دیگو و نیز حمل اسلحه غیر مجاز بازداشت شده بود و روز گذشته به همین اتهامات به زندان محکوم شد.

 

قاضی این پرونده گفت: اقدام این فرد تحریک کننده، غیر قابل توجیه و غیرقانونی است و هرگز قابل تحمل نیست.

 

در عین حال وکیل مدافع متهم برای اقدامات وی توجیهاتی از جمله ناراحتی روحی و روانی و اعتیاد به الکل را مطرح کرد که از سوی قاضی مورد قبول واقع نشد.

 

ویزینگر در پیامی تلفنی و نیز در ایمیلی که به دفتر سازمان روابط اسلام و آمریکا فرستاده بود، اعضای آنجا را به قتل تهدید کرده بود و پلیس در تحقیقات مقدماتی خود سلاحی اتوماتیک و بدون مجوز را از خانه وی پیدا کرد.

 

با گسترش فعالیت های گروه هایی مانند داعش که به نام اسلام دست به اقدامات تروریستی می زنند و نیز تبلیغات ضد اسلامی شبکه های اسلام ستیز به ویژه فاکس نیوز، همه روز اخبار جدیدی از اقدامات اسلام ستیزانه در آمریکا و اروپا گزارش می شود.

 

به طوری که وکیل مدافع ویزینگر نیز تاکید کرده بود که موکل وی، بعد از مشاهده مستند شبکه فاکس نیوز درباره حمله به دفتر شارلی ابدو، مجله هتاک و ضد اسلامی، شروع به تهدید مراکز اسلامی کرده بود./847/ب902/د

ارسال نظرات