۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۹۲۳

افزایش اقدامات اسلام ستیزانه در آمریکا و آلمان

خبرگزاری رسا ـ پلیس آلمان نسبت به افزایش حملات نژادپرستان علیه پناهجویان و مسلمانان در این کشور هشدار داد.
تظاهرات پگيدا آلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از آن که فردی با کلاه آلمان نازی و نشان هیتلر به مرکز نگهداری پناهجویان در این کشور حمله کرد، پلیس آلمان نسبت به افزایش حملات نژاد پرستان هشدار داد.

 

به گفته مقامات امنیتی آلمان، هنگامی که دو تبعه افغانستان در منطقه اور در حال حرکت بودند، فردی به سمت آنان حمله کرده و یکی از آنان را با کلاهخود خود از ناحیه سر مورد ضرب و جرح قرار داد.

 

پلیس اعلام کرد که فرد مهاجم نه تنها به دلیل حمله به پناهجویان بلکه به دلیل بهمراه داشتن نشان و علائم ممنوعه، یعنی آرم هیتلر و آلمان نازی، تحت پیگرد قرار می گیرد.

 

از آنجا که بیشتر این پناهجویان از کشورهای اسلامی مانند عراق و سوریه به اروپا آمده اند، گروه هایی مانند پگیدا، که پیش از این مهاجرستیز بودند، رویکرد اسلام ستیزی به خود گرفته اند و ابتدا در سراسر آلمان و طی چندماه اخیر در سراسر اروپا، به طور منظم تظاهرات ضد اسلامی و ضد پناهجویان برگزار می کنند.

 

 همچنین، فردی مسلمان به دلیل تکلم به زبان عربی در فیلادلفیای آمریکا مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

 

امین عوام، پناهجوی مراکشی به هنگام صحبت به زبان عربی در مرکز شهر فیلادلفیا از سوی عده ای اسلام ستیز به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و راهی بیمارستان شد.

 

وی با تاکید بر گسترش نفرت و تبعیض قومی و نژادی در آمریکا گفت: مطمئنا اگر زبان دیگری به جز عربی تکلم می کردم این حمله انجام نمی شد بنابراین حمله اخیر بدون شک نمونه ای از نفرت و تبعیض قومی است.

 

مقامات پلیس اعلام کردند که روز شنبه وقتی امین عوام به فردی به زبان عربی سلام می کند، این فرد اسلام ستیز ناراحت شده و به همراه چند تن از اوباش شروع به کتک زدن وی می کنند./847/ب902/د

ارسال نظرات