۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۱۹۳۳
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

جایگاه محوری مساجد در جامعه دینی احیا و تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با تأکید بر تقویت جایگاه مساجد در همه ایام به ویژه در دهه فجر، گفت: باید جایگاه و نقش محوری مساجد در جامعه دینی بیش از گذشته احیا و تقویت شود.
حجت الاسلام عابديني- نشست کميته مساجد ستاد دهه فجر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، امروز در سومین نشست کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای بازگویی آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی و تشریح خدمات نظام در بخش های مختلف است، افزود: باید از این فرصت برای آشنایی بیش از پیش جوانان و نسل های جدید با اهداف و آرمان های انقلاب استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه اکنون نور انقلاب و نظام اسلامی سراسر منطقه و بسیاری از کشورهای جهان را فرا گرفته است، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی این است که بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر این نظام، اکنون به برکت انقلاب اسلامی، روح آزادی و آزادی‌خواهی در سراسر جهان گسترده شده و ملت های مختلف بیدار شده اند.

 

حجت الاسلام عابدینی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد و در طول دوران مبارزه و پیروزی، مساجد محور و مرکز فعالیت ها بودند، خاطرنشان کرد: مساجد در شهرها و مناطق مختلف کشور، پایگاه اولیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی بودند و بعد از انقلاب نیز تا مدت ها این نقش خود را ادامه دادند.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه پس از آن نقش و جایگاه محوری مساجد در کشور کمرنگ شد، افزود: همان‌گونه که انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شد و به پیروزی رسید اکنون نیز حضور مستمر مردم در این اماکن مقدس و شرکت آنها در مناسبت های مذهبی و انقلابی نظیر ایام الله دهه فجر می تواند باعث پایداری بیش از پیش نظام شود.

 

حجت الاسلام عابدینی با تأکید بر تقویت جایگاه مساجد در همه ایام به ویژه در دهه فجر، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه دینی جامعه اسلامی در گذشته نقش و جایگاه محوری و همه جانبه‌ای داشتند و اکنون نیز باید این جایگاه و نقش محوری احیا و تقویت شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر مشارکت فعال تر و بیشتر مردم در برگزاری برنامه های دهه فجر، اضافه کرد: در مراسم دهه فجر مردم باید در کانون این حرکت عظیم قرار گرفته و خود زمینه ساز برنامه ها و مراسم باشند نه آنکه برنامه ها از سوی نهادهای مختلف اجرا شده و مردم تنها شرکت کننده باشند.

 

حجت الاسلام عابدینی اظهار کرد: مردم مسلمان ایران در پیروزی انقلاب و استقرار و استمرار نظام مقدس اسلامی نقش اصلی را داشتند و اکنون نیز می بایست در گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر نقش اصلی و محوری داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در این میان اگر هر کدام از ارکان فعال در مساجد شامل روحانیان مبلغ، هیأت امنا، خادمان، فرمانده پایگاه بسیج و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد رابطه تنگاتنگی با مردم داشته باشند مساجد پویاتر از همیشه شده و نقش این اماکن مقدس نیز در ایامی چون دهه فجر بارزتر می شود.

 

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه در اجرای برنامه های دهه فجر از جمله ویژه برنامه «10 شب 10 مسجد» باید با شناسایی انقلابیون در محله های مختلف، از آنان دعوت کنیم در برنامه ها به بیان خاطرات دوران انقلاب بپردازند، افزود: بیان خاطرات انقلابی، اجرای سرودهای انقلابی و اهدای جوایز در مساجد، توسط خود مردم می تواند جشن های دهه فجر بیش از سال های گذشته پرشور کند.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و مسؤول کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان نیز در این نشست، با تشریح برنامه های پیش بینی شده این کمیته به منظور برگزاری در ایام الله دهه فجر، اجرای برنامه «10 شب 10 مسجد»، تقدیر از مؤذنان، مکبران و قاریان جوان طرح تلاوت نور، دیدار با خانواده شهدا، ختم قرآن در شش دقیقه در مساجد و هدیه به روح ملکوتی امام خمینی(ره)، شهدای محله و انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، استقرار پایگاه های صلواتی و پایگاه سلامت و برگزاری کارگاه های آموزشی اشتغال را از جمله برنامه های این کمیته در دهه فجر ذکر کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات