۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۱۱۹۳۵
آیت الله مجتهد شبستری:

برجام باید در عمل سبب رفع مشکلات مردم شود/ دولت توجه به دستگاه های فرهنگی را در اولویت قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز اجرایی شدن برجام، گفت: برجام و توافق هسته‌ای باید به جایی برسید که مشکلات مردم در عمل نیز حل شود.
 آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در دیدار مدیران و مسؤولان اداره های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، با اشاره به آغاز اجرایی شدن برجام، اظهار داشت: برجام و توافق هسته‌ای باید به جایی برسد که مشکلات مردم در عمل نیز حل شود.

 


وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه فرهنگ در جامعه اسلامی، تصریح کرد: با بهبود وضعیت مالی دولت اختصاص بودجه به نهادهای فرهنگی باید جزء اولویت ها باشد و توجه دولت به دستگاه های فرهنگی با رویکرد ترویج فرهنگ شهادت باید در اولویت قرار گیرد.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و تأکیدات رهبری درباره فرهنگ، ابراز داشت: با وجود تهاجم فرهنگی سخت غرب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، حفظ خون شهدا و تکریم خانواده های شهدا ضرورت دارد.

 


وی با بیان این‌که خانواده های شهدا الگوی جامعه و جوانان هستند، گفت: خانواده ها و بستگان شهدا چشم و چراغ مردم هستند و به عنوان الگو برای جامعه و ملت همواره مورد توجه و دقت مردم می باشند، از این رو باید بهترین باشند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه ایثار و شهادت در متون دینی و روایات اسلامی، اذعان داشت: ایثار در قرآن به کسانی اطلاق می شود که دیگران را بر خود مقدم داشته و از خود بگذرند، این واژه در قرآن کریم بسیار ذکر شده است.

 


وی با بیان این‎که اهل ایثار جان خود را فدا کرده و دیگران، مصالح جامعه و ارزش ها را بر منافع خود مقدم می دانند، گفت: شهدا کسانی بودند که بر ولایت فقیه و پیروی از فرامین ایشان تأکید داشته و بر حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی و مشارکت در انتخابات سفارش کرده اند.

 


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بذل جان را بالاترین مقام سخاوت دانست و شهادت را ایستادگی تا پای جان در مقابل کفر توصیف کرد و ابراز داشت: بذل جان سبب رسیدن به مقام شهادت است، دین روحیه شهادت را در جامعه تسری می دهد، دین حافظ سلامت جامعه است./854/202/ب1

ارسال نظرات