۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۹۴۸
نوبخت:

بودجه سال آینده در راستای اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این‌که ما باید از وابستگی به نفت کاسته و به سمت درآمد مالیاتی برویم، گفت: بودجه سال آینده در راستای اقتصاد مقاومتی است.
نوبخت سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، عصر امروز در دومین همایش سراسری فرمانداران و استانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به مشکلات بودجه، گفت: در ماه‌های اخیر با شدت کمبود بوجه روبرو هستیم.

 

وی افزود: باید این بودجه به گونه ای توزیع شود تا چرخ کشور بچرخد، ما پیش بینی کردیم تا سقف 220 هزار میلیارد تومان برای بودجه سال جاری 90 درصد تحقق درآمد داشته باشیم.

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور عنوان کرد: در سال جاری بودجه با تأخیر به مجلس داده شد به این علت که ما محاسبات خود را بر اساس رفع تحریم قرار داده بودیم.

 

نوبخت برهمین اساس اظهار داشت: بودجه سال 95 کشور 953 هزار میلیارد تومان است که 12.5 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است، البته لازم به ذکر است که بودجه سال آینده در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 

وی گفت: ما باید از وابستگی به نفت کاسته و به سمت درآمد مالیاتی برویم، که در بودجه سال 95 سهم نفت 22.3 درصد است که نسبت به سال های گذشته بسیار خوب است.

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابراز کرد: بین پرداخت‌ شاغلان و بازنشستگان نابرابری وجود دارد، که در برنامه ششم تلاش کردیم این نابرابرها برطرف شود.

 

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: برای سال 95 حقوق کارکنان دولت و حاکمیت کشور به میران 35 درصد افزایش پیدا می‌کند./807/202/ب1

ارسال نظرات