۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۱۹۸۶
کارشناس مسائل سیاسی:

وظیفه مجلس مراقبت از عزت ملت و کشور است

خبرگزاری رسا ـ معلمی با تأکید بر این که وظیفه مجلس مراقبت و مواظبت از عزت ملت و کشور است، گفت: در مسائل داخلی رهبر معظم انقلاب بر حمایت حکیمانه، رصد هوشمندانه و نقد منصفانه تأکید کردند و اگر این مسائل تحقق نیابد نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.
محمود معلمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمود معلمی، چهارشنبه‌ شب در نشست میز تحلیل مجمع اصولگرایان اصفهان، با اشاره به اهمیت مسائلی نظیر تحولات منطقه و سبک زندگی اسلامی، گفت: در شرایط جدید مهم‌ترین دغدغه بحث نفوذ در پسابرجام است، این دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و ایشان در فرمایشات اخیر نظیر در محورهای مختلف به این موضوع پرداخته‌اند.

 

وی ادامه داد: واژه ای که رهبر مظعم انقلاب به کار می‌برند و تأکید دارند که در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی نیاز به نیروهای مؤمن انقلابی وجود دارد باید مورد توجه قرار بگیرد، امروزه در مجلس شورای اسلامی نیازمند جریان شناسی هستیم، در مجلس نیروهای مؤمن و انقلابی بسیاری داریم که متأسفانه در زمینه جریان شناسی بسیار ضعیف هستند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تغییر در شخصیت و نگرش علی مطهری، تصریح کرد: وی زمانی که وارد مجلس شد در دام جریان‌های سیاسی افتاد و علت این مسأله عدم جریان شناسی صحیح است، از مسائلی به این صورت که در مجلس رخ داده است و رخ می‌دهد اهمیت جریان شناسی مشخص می‌شود.

 

معلمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند امروزه از حکومت و دولت اسلامی برخوردار نیستیم، در عرصه تشکیل دولت اسلامی که از اهداف مهم انقلاب اسلامی است باید در مجلس شورای اسلامی هم از نظر قانون‌گذاری و هم از نظر نظارت بر قوانین اهتمام جدی وجود داشته باشد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: امروزه برخی معتقد هستند که انقلاب تمام شده است و وظیفه دولت تأمین امنیت و معیشت مردم است و این یک تفکر غیر اسلامی و غربی است، این تفکر معتقد است که دولت وظیفه ندارد در مسائل دینی مردم دخالت کند و این موضوع ریشه در تفکر غرب دارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این که وظیفه مجلس مراقبت و مواظبت از عزت ملت و کشور است ابراز کرد: در مسائل داخلی رهبر معظم انقلاب بر حمایت حکیمانه، رصد هوشمندانه و نقد منصفانه تأکید کردند و اگر این مسائل تحقق نیابد نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم، مجلس شورای اسلامی از نظر قانون‌گذاری موفق بوده است اما از نظر نظارتی دارای ضعف است که باید این معضل برطرف شود./1304/202/ب2

ارسال نظرات